וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגי השלטון המקומי: ההוצאה על מים למשפחה בת 5 נפשות בתל אביב תזנק ב-43% בעקבות הרפורמה

צבי זרחיה

7.9.2009 / 13:33

לטענתם יש לטרפד את הרפורמה ואת היטל הבצורת כיוון שהציבור קורס תחת נטל המחיר



הרפורמה במחירי המים שעתידה לצאת לפועל בינואר 2010, ולפיה הציבור ישלם עבור המים בהתאם למקום המגורים, תגרום לייקור דרמטי של 60-40% במחירי המים לצרכן העירוני. כך טענו נציגי המרכז לשלטון מקומי בדיון שקיימה היום ועדת הכספים ברפורמה ובהיטל הבצורת. הדיון התקיים לבקשתה של ח"כ מירי רגב (ליכוד).



הכלכלן הראשי של השלטון המקומי, אריה מצליח, ציין כי כיום משפחה בת 4 נפשות זכאית למכסה של 31 קוב לחודש במחיר סביר. אולם, החל מה-1 בינואר 2010, עם הפעלת הרפורמה, מכסת המים בתעריף רגיל למשפחה בת 4 נפשות תעמוד על 20 קוב לחודש בלבד. עבור צריכה של כל מ"ק נוסף תשלם המשפחה תעריף גבוה של 8 שקלים למ"ק.



לטענת נציגי השלטון המקומי, בעקבות הנהגת מחיר דיפרנציאלי למים תחול עלייה דרמטית במחירי המים למשפחה בת 5 נפשות באזורים העירוניים. מחיר המים בירושלים צפוי לזנק בשיעור של 53%, במעלות בשיעור של 47%, בבני ברק - 45%, באילת, תל אביב ורמת השרון - 43% ובחדרה - 40%.



יו"ר הרשות לשלטון מקומי, שלמה בוחבוט: "אנו לא יכולים לגבות את היטל הבצורת, ולא רוצים להפוך את האזרחים לפושעים. יש ביטול הוראות קבע של הלקוחות. יורים עלינו כל הזמן קטיושות מכל פינה והפעם זה לא החיזבאללה אלא רשות המים והממשלה. ישנם 10 שרים בלא תיק לפחות שימנו אחד מהם כשר לענייני מים".



ראש עיריית כרמיאל, עדי אלדר, התריע כי "הכנסת חוקקה את היטל הבצורת אך הציבור לא יכול לעמוד בו. מי שייפגע כתוצאה מההיטל הן המשפחות החלשות במדינה המתקשות לסיים את החודש. הן ישלמו את הקנסות במקום לקנות לחם".



אלדר הוסיף כי "לעשירים תוספת תשלום של 500-1,000 שקל בחודש בגין צריכת מים עודפת לא תדגדג. מי שייפגע הן השכבות החלשות. נצטרך לנתק ארת המים למשפחות ברוכות ילדים וחלשות". אלדר יצא בתוקף כנגד הכוונה להחיל מחיר דיפרנציאלי למים במסגרת הרפורמה. לדבריו "לא יעלה על הדעת כי תושבי הפריפריה ישלמו יותר עבור צריכת מים מאשר תושבי המרכז".



יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר כי "אם השנה תהיה גשומה אין מקום להיטל הבצורת ונפעל לבטלו". לדבריו "צריך להתפלל שיהיה מים". גפני הודיע על הקמתו של צוות משותף עם ועדת הכלכלה שיגבש בתוך חודשיים הצעות בעניין היטל הבצורת והרפורמה במים.



ח"כ מירי רגב (ליכוד) שיזמה את הדיון ומובילה את המאבק הפרלמנטרי נגד העלאת מחירי המים אמרה כי "מחירי המים אינם הפקר. מחירי המים צריכים להיות שוויוניים ועממיים לכל אזרחי מדינת ישראל. המחדל בניהול משק המים לא יכול להיות על גבם של האזרחים". ח"כ אחמד טיבי (תע"ל) תבע אף הוא לבטל את היטל הבצורת.



יו"ר רשות המים אורי שני אמר כי "במידה שהחורף הקרוב יהיה חורף גשום במידה סבירה, אזי על פי הערכות שלנו ניתן יהיה לבטל את היטל הבצורת". לדברי שני בשנה האחרונה נרשם חיסכון משמעותי בשיעור של כ15% בהיקף צריכת המים מ-74 מיליון קוב באוגוסט אשתקד ל-61 מיליון קוב באוגוסט השנה. שני ציין כי מדובר בשיעור חיסכון גבוה מהצפוי אשר הושג בזכות קמפיין תקשורתי והיטל הבצורת.

בעניין הרפורמה במחירי המים שתיכנס לתוקפה בינואר 2010, הודיע שני כי מחיר המים יהיה זהה לכל הרשויות, אך מחיר האספקה ישתנה בהתאם למיקומו הטופוגרפי והגיאוגרפי של היישוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully