וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאנקי גרופ: השקעות הון סיכון בתחום אחסון נתונים הסתכמו בכ-2.37 מיליארד דולר בשנתיים האחרונות

בעז בבאי

13.12.2001 / 12:25

אקסא-נט הישראלית גייסה 17 מיליון דולר; יאנקי: הגיוס משקף את ההתעניינות של הקרנות בתחום הדור הבא של מערכות אחסון



השקעות הון סיכון בחברות הפועלות בתחום אחסון נתונים הסתכמו בכ-2.37 מיליארד דולר בשנתיים האחרונות, למרות ההרעה בסביבה העסקית. כך דיווחה חברת המחקר יאנקי גרופ.



אחת ההשקעות הבולטות בתקופה האחרונה היתה בחברת הסטארט אפ הישראלית אקסא-נט (ExaNet), שהשלימה בדצמבר גיוס של 17 מיליון דולר מאוורגרין, אינטל קפיטל, מיקרודנט ומשקיעים פרטיים. אקסא-נט מפתחת את הדור הבא של מערכות אחסון המבוססות על הדור הבא של רשתות בתקן אינפינטיבאנד.



לדברי האנליסט ג'מי גרונר, הגיוס של אקסא-נט משקף את המשך ההתעניינות של קרנות הון סיכון בתחום הדור הבא של מערכות אחסון. השקעות בחברות בתחום הסתכמו ב-646 מיליון דולר בשנתיים האחרונות.



השקעה בולטת נוספת היתה בספקית שירותי האחסון (SSP), ארסנל דיגיטל סולושינס, שגייסה סכום של 23 מיליון דולר בסבב גיוס הון פרטי שלישי.



שני הגיוסים משקפים, להערכת יאנקי גרופ, שתי מגמות חשובות: גופי הון סיכון ממשיכים לראות הזדמנויות עסקיות בשוק האחסון, אולם, הימים של סבבי גיוס גדולים, בהיקף של 50 מיליון דולר, התחלפו ככל הנראה בהשקעות קטנות אינקמנטליות.



מאז תחילת שנת 2001 הושקע סכום כולל של 588 מיליון דולר בחברות בשוק ה-SSP, בעוד סכום של 266 מיליון דולר הושקע בטכנולוגיות הקשורות לתחום אינפינטיבאנד. תחומים התעניינות נוספים היו: חברות תוכנה לניהול אחסון, שגייסו 372.9 מיליון דולר, וחברות המפתחות טכנולוגיות לרשתות אחסון, שגייסו סכום כולל של 538.8 מיליון דולר באותה תקופה.



השקעות ההון סיכון הגדולות בתחום האחסון באו למרות הצניחה החדה שנרשמה בקרב החברות המובילות בתחום כמו EMC (סימול:EMC) ונטוורקס אפליאנס (סימול: NTAP) כתוצאה מהרעה בפעילותן בשנה האחרונה על רקע ההאטה הכלכלית העולמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully