וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדכון פסגות לבנק הבינלאומי: התוצאות החזקות מצדיקות העלאת המלצה ומחיר יעד

TheMarker Online

7.9.2009 / 15:27

רונית חלימה: אנו מעלים את המלצתנו לבנק לתשואת יתר עם מחיר יעד של 65.0 שקל למניית הבינלאומי 5, הגבוה בכ-18% ממחירה המניה בשוק



תוצאות הרבעון השני של הבנק הבינלאומי בהחלט הפתיעו לטובה, גם בהתחשב בתרומה חיובית של רעשים חשבונאיים/חד פעמיים. התוצאות הבליטו את השיפור בתיק האשראי של הבנק והגידול במשקל פעילות ה-retail, כפי שהדבר מתבטא בירידה בחובות הבעייתיים ובהפרשות.



שיעור ההפרשה לחומ"ס בהחלט הפתיע לטובה, כשהבנק מציג את שיעור ההפרשות הנמוך במערכת לאחר בנק מזרחי (הנהנה ממשקל גבוה של פעילות משכנתאות המתאפיינת בשיעור הפרשות נמוך יותר). בראייה קדימה, ניתן לשאוב עידוד גם מהירידה המרשימה בשיעור של 7% ביתרת החובות הבעייתיים.



הלימות ההון מהווה נקודת חוזק משמעותית. לבנק הלימות ההון הגבוהה במערכת (13.9%). מעבר לכך, גם מבחינת הרכב הלימות ההון נהנה הבנק מרמת הון ראשוני גבוהה במיוחד (9.5%) - יתרון מהותי במיוחד בהתחשב באתגרים והרגולציה בנושא זה העומדים בפני המערכת הבנקאית.



נקודה חיובית נוספת נעוצה בסעיף ההוצאות התפעוליות וביחס הכיסוי התפעולי הנגזר, המצביעים על כך שהבנק מצליח לשלוט בסעיף ההוצאות הצומח בקצב מתון יחסית, למרות הרכישות אותן ביצע בשנים האחרונות המכבידות על סעיף ההוצאות התפעוליות.



"בעקבות התוצאות החזקות, עדכנו את מודל הערכת השווי (שיעורי הפרשה עתידיים וגידול מתון יותר בהוצאות)", אומרת רונית חלימה ממחלקת מחקר sell side בפסגות בית השקעות. כמו כן, לאור רמת ההון הגבוהה שמחזיק הבנק הפחיתו בפסגות את שיעור התשואה הנדרש להון (בו הם מהוונים את התזרים הנקי) ל-12.25%, בכדי שלא "לקנוס" את הבנק על בסיס ההון הרחב שלו.



לאור האמור, מעלים בפסגות את המלצתם לבנק לתשואת יתר עם מחיר יעד של 65.0 שקל למניית , הגבוה בכ-18% ממחירה המניה בשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully