וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועצה לצרכנות: עלייה של כ-40% בתלונות בתחום התיירות בחודשים יולי-אוגוסט

עירית רוזנבלום

7.9.2009 / 15:33

בין התלונות: פרסום מטעה אודות מכירת כרטיסים לטיסה מלאה ואי ביטול עסקות מכר מרחוק בניגוד לחוק



המועצה לצרכנות דיווחה על עלייה של כ-40% בתלונות בתחום התיירות בחודשים יולי-אוגוסט השנה לעומת אותה תקופה אשתקד. מדובר ב-145 תלונות שהוגשו השנה לעומת 84 תלונות ביולי אוגוסט 2008. מתוך תלונות אלה, 76% עסקו בנושא של עסקה שבוצעה במכר מרחוק (אינטרנט וטלפון).



קרוב למחצית מהתלונות עניינן איכות השירות של סוכני הנסיעות. הצרכנים התלוננו אודות אי מענה למכתבים וטלפונים לאחר ביצוע ההזמנה ואי עדכונם אודות שינוי במועד הטיסה או ביטולה. 30% מהתלונות מתייחסות לביטול העסקות. בין השאר התלוננו הצרכנים כי הסוכנויות לא מבטלות עסקות מכר מרחוק בהתאם לחוק, וכי נציגיהם גובים דמי ביטול גבוהים מהאמור בחוק או בחוזה.
20% מהתלונות מתייחסות להטעיית צרכנים, ובהן הטעייה באשר לרמת המלון, לזכות הביטול של הלקוח על פי החוק ולהיקף הטיול המאורגן.



במועצה לצרכנות מציינים כי העלייה נובעת המודעות הגוברת של הצרכנים לזכויותיהם. נציגי המועצה: "צרכנים רבים מדווחים כי הם זוכים ליחס לא ראוי מצד סוכני הנסיעות ולא מוכנים לעבור על כך בשתיקה. הצרכנים מודעים לכך שעומדת להם, במקרים מסויימים, זכות ביטול על פי החוק ופונים אלינו לעזרה".



המועצה לצרכנות העבירה למשרד התמ"ת תלונות כנגד שש חברות תיירות. ברוב התלונות נפתחה חקירה.
עניינן של תלונות אלו הוא בין השאר פרסום אודות כרטיסים לטיסה שבה לא נותר מקום, אי מסירת טופס גילוי המכיל את כל המידע הקבוע בחוק; אי ביטול עסקת מכר מרחוק בניגוד לחוק הגנת הצרכן וכן גביית דמי ביטול עסקת מכר מרחוק גבוהים מהמותר על פי החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully