וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק בהשקעות ישראלים בחו"ל: השקיעו מתחילת השנה 4.1 מיליארד ד' לעומת ממוצע של 2.8 מיליארד

טל לוי

8.9.2009 / 10:24

תושבי חוץ מימשו ביולי 310 מיליון דולר באג"ח; ישראלים השקיעו 920 מ' דולר במניות זרות



המשקיעים הישראליים השקיעו 920 מיליון דולר במניות זרות ומשקיעים זרים משכו 320 מיליון שקל באמצעות מימוש איגרות חוב ישראליות, כך עולה מנתוני בנק ישראל לחודש יולי.



תושבי החוץ מימשו אג"ח
בחודש יולי נרשמו מימושים נטו של כ-36 מיליון דולר במניות ישראליות הנסחרות בבורסה בת"א, בדומה לחודש הקודם. מהחטיבה למידע ולסטטיסטיקה נמסר כי עיקר המימושים התרכז בענפי הכימיה והבנקאות.



תושבי חוץ מימשו נטו בחודש יולי כ-210 מיליון דולר באיגרות חוב ממשלתיות: מזה מימושים של כ-310 מיליון דולר באיגרות הנסחרות בבורסה, שקוזזו בהשקעות של כ-100 מיליון דולר באיגרות הנסחרות בחו"ל. באיגרות החוב הפרטיות נרשמו השקעות של כ-65 מיליון דולר, עיקרם, באג"ח הנסחרות בחו"ל.



ההשקעות הישירות של תושבי חוץ בישראל באמצעות הבנקים בישראל, הסתכמו בחודש יולי בכ-340 מיליון דולר, בדומה לממוצע ההשקעות החודשי בשנת 2009. עיקר ההשקעות התרכז בענפי הכימיה והטכנולוגיה העילית.



תושבי ישראל רכשו מניות בחו"ל
בחודש יולי נרשמה עלייה ניכרת בהשקעות של תושבי ישראל נטו במניות זרות סחירות בחו"ל שהסתכמו בכ-920 מיליון דולר. עיקר ההשקעות, כ-770 מיליון דולר בוצעו על ידי משקיעים מוסדיים ויתרתם על ידי המגזר העסקי ומשקי הבית.



הגידול בהשקעות המוסדיים בחודש יולי שיקף מגמת עלייה בהשקעות במניות זרות, בעיקר של קופות הגמל וקרנות השתלמות. מתחילת שנת 2009 הסתכמו ההשקעות במניות בחו"ל בכ-4.1 מיליארד דולר, בהשוואה לממוצע של 2.8 מיליארד דולר בכל אחת משלוש השנים הקודמות.



תושבי ישראל השקיעו ביולי, נטו, כ-170 מיליון דולר באיגרות חוב זרות - השקעות אלו בוצעו על ידי המשקיעים המוסדיים ומשקי הבית וקוזזו בחלקן על ידי מימושים של הסקטור העסקי. בהשקעות הישירות של תושבי ישראל בחו"ל, באמצעות הבנקים בישראל, נרשמו בחודש יולי מימושים של כ-50 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully