וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין תתחיל להנפיק בסוף החודש אג"ח ממשלתיות בבורסת הונג קונג

סוכנויות הידיעות

8.9.2009 / 10:54

ההנפקה אמורה לעודד את קבלת היואן במסחר הבינלאומי ולקדם את שוק האג"ח של הונג קונג



סין תתחיל להנפיק אג"ח ממשלתיות בבורסת הונג קונג כדי "לשפר את מעמדו העולמי של היואן", כך פירסם משרד האוצר הסיני. סין תמכור אג"ח בשווי 6 מיליארד יואן (879 מיליון דולר) במכירה הראשונה מסוגה.



גיוס ההון יתרחש ב-28 בספטמבר, והאג"חים יוצעו למשקיעים בודדים ולמשקיעים מוסדיים. ההנפקה אמורה לעודד את קבלת היואן במסחר הבינלאומי ולקדם את שוק האג"ח של הונג קונג, לפי משרד האוצר הסיני.



סין מעודדת שימוש נרחב יותר במטבע היואן מחוץ לשטחה, לאחר שראש ממשלת סין וון ג'יאבאו הביע בחודש מארס חשש כי הדולר עלול להיחלש, וכתוצאה מכך יישחקו עתודות המט"ח של סין בשווי 2.1 טריליון דולר. גם ברזיל, רוסיה והודו טענו כי הכלכלה העולמית מסתמכת יותר מידי על הדולר.



האו"ם קרא אתמול לצמצם את תפקידו של הדולר בסחר הבינלאומי על ידי יצירת מטבע חדש שיגן על השווקים מתעוררים מפני משחקי אמון של משקיעים ספקולנטים, כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



בדו"ח של הוועידה לסחר ופיתוח של האו"ם (unctad) נכתב כי המדינות החברות באו"ם צריכות להסכים על יצירת בנק עתודות עולמי שידפיס את המטבע החדש ויפקח על שערי החליפין של המדינות החברות. "יש סיכוי הרבה יותר טוב להשגת דפוס יציב של שערי חליפין באמצעות מסגרת רב-צדדית מוסכמת לניהול שערי חליפין", אמר ראש unctad, היינר פלאסבק, ממחברי הדו"ח. "נדרשת יוזמה בסדר גודל של הסכם ברטון וודס או המערכת המוניטרית האירופית", הוא הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully