וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סולחה באבו גוש: חומוסיות אבו שוקרי יהיו שותפות שוות בזכויות בסימן המסחרי "חומוס אבו שוקרי"

עמית בן-ארויה

8.9.2009 / 17:08

לאחר שהסימן המסחרי אושר, יצטרכו חומוסיות אחרות בישראל שמתהדרות בשם להיזהר מפני תביעות



לאחר שהוכרזה סולחה פומבית בין חומוסיות אבו שוקרי באבו גוש בתשדיר פרסומת בטלוויזיה, יש גם סוף למאבק המשפטי בין הצדדים: בעלי החומוסיות יהיו שותפים שווים בזכויות הסימן המסחרי "חומוס אבו שוקרי".



בפברואר 2005 ביקש סמיר עבדול רחמן לרשום אצל רשם הפטנטים את הסימן המסחרי "חומוס אבו שוקרי". קרוב משפחתו, סובחי עבד א-רחמן, התנגד לרישום זה, ואז החל מאבק משפטי. תוך כדי ההליך נפטר המתנגד ובנו רושדי עבד א-רחמן, שנשוי לבתו של סמיר, בא בנעליו.



תחילת הסכסוך המתוקשר לעייפה הוא ב-2004. אז פרש סובחי מהחומוסייה המשפחתית "מסעדת הכפר- אבו שוקרי" המצליחה ברחוב מחמוד רשיד בלב הכפר, ופתח אחת משלו, גדולה יותר, מצדו השני של הרחוב, בשם הטעון "אבו שוקרי המקורי". אקט זה יצר בלבול בקרב מנגבי החומוס שהתקשו לבחור בין השניים. בשנים אלה הוחרף הסכסוך המשפחתי-משפטי, שבא לידי ביטוי בהאשמות הדדיות ובמלחמת שלטים בין המסעדות ובשלב מסוים ניתן צו מניעה לשימוש במלים אבו שוקרי כנגד המסעדה החדשה.



כחלק מהקמפיין הפרסומי של חומוס צבר ב-2006, הוכרז פיוס בין הצדדים, שתועד בתשדיר פרסומת, שבו השחקן ז'ק כהן מתווך בין הנצים תוך שהוא אומר "יאללה, סולחה". לאחר מכן נותר רק להסדיר את העניינים המשפטיים והזכויות. רשם הפטנטים ד"ר מאיר נועם ניסה לקרב בין הצדדים במשך השנים ולבסוף קיבלו האחרונים את המלצתו: להפוך לשותפים שווים בזכויות בסימן המסחרי. באורח מוזר, הצדדים אינם מתכנים בשם אבו שוקרי, אם כי סמיר (כך עולה מכתבה ב"מוסף הארץ") גורס כי הוא נצר לאבו שוקרי שהקים חומוסיה מוכרת בשם זה במזרח ירושלים.



החתימה הרשמית על הסכם הפשרה תהיה במשרדי הרשם בירושלים מחר. לאחר שהסימן המסחרי אושר, יצטרכו חומוסיות אחרות בישראל שמתהדרות בשם להיזהר מפני תביעות. סמיר עבד אל רחמן יוצג על ידי עורכי הדין ערן סורוקר ומתן שוק ממשרד עורכי הדין ועורכי הפטנטים סורוקר-אגמון ורושדי עבד אל רחמן שיוצג על ידי עו"ד גלעד קורינאלדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully