וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל קבוצת פז יונה פוגל מציע להקים מתקן התפלת מי ים בתוך שלוש שנים

אבי בר-אלי

8.9.2009 / 20:55

פז מנהלת משא ומתן עם EMG ושותפות "תמר" לרכישת גז טבעי עבור תחנת הכוח השנייה, המתוכננת באשדוד



"אנו סבורים שיש לנו הצעה טובה ונכונה למדינת ישראל: להקים בתוך פחות משלוש שנים מתקן התפלה, עם יכולות פיננסיות ותפעוליות מוכחות", כך אמר אתמול מנכ"ל קבוצת פז, יונה פוגל, בטקס השקת תחנת הכוח הפרטית של פז במתחם בית הזיקוק באשדוד. דבריו של פוגל כוונו למחלוקת בין משרדי הממשלה סביב ההתקשרות עם פז בפטור ממכרז, תוך התחייבות המדינה לרכישת המים המותפלים במחיר נקוב. "זה פתרון טוב ויעיל יותר מהיטל הבצורת", הוסיף פוגל, "כרגע בוחנים את הדרכים לעשות את זה, אבל נדרשת מכולם מחשבה יצירתית", אמר.



כפי שפורסם בעבר ב-themarker, מתכננת פז להקים מתקן פרטי להתפלת מי ים בהספק 100 של מיליון קוב בשנה, ובהיקף כספי מוערך של 1.5 מיליארד שקל. מתקן זה נועד לנצל את התשתיות המתאימות בשטח בז"א, וכן את אחזקת פז בשטח בית הזיקוק הנאמד ב-1,100 דונם.



במעמד שר התשתיות הלאומיות, עוזי לנדאו, ובעל השליטה בפז, צדיק בינו, חנכה אתמול פז את תחנת הכוח הראשונה (בשיטת הקוגנרציה), אשר הוקמה בהשקעה של 160 מיליון שקל, ומספקת חשמל בהספק של כ-43 מגה וואט ו-90 טון קיטור לשעה, לצורכי בית הזיקוק. לצד מתקן זה, מתכננת פז הקמת תחנת כוח פרטית שנייה בהיקף של 60 מגה-וואט ובעלות של כ-50 מיליון דולר.



לדברי פוגל, בפז מעריכים כי הפרויקט יתרום לרווח התפעולי של בית הזיקוק סכום של כ-10 מיליון דולר בשנה, וכי הקבוצה כבר מנהלת מגעים לרכישת הגז הטבעי הדרוש להפעלת התחנה עם emg המצרית ושותפות "תמר".



כמו-כן, הודיעה פז על הקמת המתקן הביולוגי לטיהור שפכים שהקימה בשטח בית הזיקוק בהשקעה של כ-70 מיליון שקל. מתקן זה ישיב בחזרה לתהליך הזיקוק לפחות 40% מהשפכים, ובכך יפחית משמעותית את צריכת המים השנתית של בית הזיקוק ואת הכמות המוזרמת לים. לדברי מלאכי אלפר, מנכ"ל חטיבת הזיקוק, "ישראל חייבת להגיע לרמת איכות הסביבה הנדרשת ממדינה מערבית מפותחת, אבל חשוב שבדרך הפופוליזם לא ידרוס את התעשייה, ועל מקבלי ההחלטות לשמור על איזון בין יעילות כלכלית לשיקולים סביבתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully