וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: "אנחנו שוקלים צעדים קונוונציונליים אבל גם בלתי קונוונציונלים לשמור על תעשיות היצוא"

TheMarker

8.9.2009 / 21:24

שר האוצר: המהלך של מעבר לתקציב דו שנתי באופן קבוע עומד כעת ויישקל ברצינות



"יש דבר שלא נותן לי ולראש הממשלה מנוחה - היצוא. היצוא נתקל בקשיים בגלל שערי המטבע ובגלל הירידה בביקושים בחו"ל. אנחנו שוקלים צעדים קונווצינוליים אבל גם בלתי קונוונציונליעם לשמור על תעשיות היצוא" - כך אמר הערב שר האוצר, יובל שטייניץ, באירוע 100 המשפיעים על הכלכלה הישראלית לשנת 2009 של מגזין themarker.



"אני שוקל ברצינות, וקיימנו סדרת דיונים באוצר לגבי אפשרות של הנהגת נורמה של תקציב דו שנתי באופן קבוע", הוסיף שטייניץ. "המהלך הזה של מעבר לתקציב דו שנתי עומד כעת וישקל ברצינות".



"אני רוצה להגיד לאנשי themarker: עשיתם משימה בלתי אפשרית - לבחור 100 משפיעים במדינה בה כולם ראשי ממשלה וכולם שרי אוצר".



"כשנכנסו לעבודה הנתונים היו קשים והאווירה מדאיגה: צמיחה שלילית, גידול באבטלה, צניחה ביצוא. ראשי המשק, כולנו, היינו בחרדה אמיתית ובתקופה של אי ודאות. אנחנו היום במצב שונה. באפריל הצגנו את תוכנית 'בלימה ותנופה'. אנחנו יכולים לומר ששלב הבלימה בוצע. אנחנו בהתאוששות מבלימה לתצמיחה. הנתונים של יולי ושל אוגוסט, שחלקם יפורטו מחר בוועדת הכספים, מצביעים על שינוי כיוון ומגמה - אנחנו בדרך הנכונה. אפשר לומר שהרע מכל כנראה מאחורינו, אבל הטוב עדיין רחוק.



"גם האינדיקציות מהקהילה הבינלאומית הם טובות. ישבתי עם הנגיד עם משלחת ה-oecd ולא יכולנו שלא לחייך בהנאה לאור המחמאות שהורעפו על ראשינו. גם המאמץ לשמור על דירוג האשראי של ישראל,בעוד שרוב הדירוגים של רוב המדינות הורדו - הם אינדיקציה שהעולם מביע אמון בעתיד הכלכלי של מדינת ישראל.



"בטווח הקרוב אנחנו מתכוונים לעמוד על ישום התוכנית הכלכלית על כל הבטיה. אנחנו מתכוונים להקטין את העובדים הזרים בישראל - אנחנו בטוח שיהיו תוצאות מעשיות בתחום הזה.



"היום סיירתי חברת החשמל - שמעתי מהעובדים נכונות אמיתית לקידום רפורמות. מחר מתכנסת ועדת השרים להפרטה לקבל החלטות בנושא הרפורמות בנמלים. אבל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully