וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא אמכור מניות, גם בשווי של 2 מיליארד שקל"

מאת נועם בר

8.9.2009 / 22:52

מניית רשת רמי לוי שיווק השקמה איבדה אתמול 8% - אבל עם מניות ששוות 700 מיליון שקל רמי לוי לא עוצר, וכבר מתכנן את מבצע הקרפיון של ראש השנה

"לא מכרתי מניות, ולא אמכור גם אם נגיע לשווי של 2 מיליארד שקל" - כך אמר אתמול רמי לוי, בעל השליטה (75%) ברשת הקמעונות רמי לוי שיווק השקמה.

מניית החברה איבדה אתמול 8% במחזור גבוה של 33 מיליון שקל - פי שישה מהמחזור היומי הממוצע של המניה. "פחות מעניין אותי מי מכר", הוסיף לוי, "יותר מעניין אותי מי קנה כזו כמות גדולה של מניות במחזור כזה גדול".

מתחילת 2009 סימנה עצמה רשת רמי לוי כאחת המניות החזקות במדד תל אביב 100. לוי אומר כי אינו מתכוון לגייס כסף נוסף, על רקע הגאות בשוק ההנפקות, כדי לממן את הצמיחה של הרשת. "חישבנו הכל - ואנחנו לא צריכים כסף", הדגיש.

ואכן, לשיווק השקמה לא חסרים מזומנים. קופת המזומנים של החברה מסתכמת ב-170 מיליון שקל, ומאז ההנפקה בבורסה ביוני 2007 חילק לוי דיווידנדים בהיקף של 126 מיליון שקל. על אף שלשיווק השקמה אין מדיניות דיווידנד קבועה, חילק רמי לוי במחצית הראשונה של 2009 דיווידנד של 35 מיליון שקל - דיווידנד המהווה יותר מ-100% מהרווח ומבטא תשואת דיווידנד של 5% מתחילת השנה.

לא מוכר חנויות

האם קיבלת הצעות לרכישת כמה מחנויות הרשת?

"זה לא משנה. אני לא מתכוון למכור לאף אחד אף חנות מהרשת".

האם אתה שוקל התרחבות באמצעות רכישות של אחרים?

"אני לא שולל רכישות של מתחרים. באופן כללי, זול יותר להקים חנויות מאשר לרכוש, ולכן בדרך-כלל אני מעדיף להקים בעצמי סניפים".

מה עם סניפי שפע שוק של רבוע כחול שהציע לך דודי ויסמן?

"שפע שוק ירדה מהפרק, כי הרבנים לא אישרו לי לרכוש את הסניפים".

האם הזינוק שלכם נובע בעיקר משנת המיתון?

"הצרכן בא בתקופת המשבר וראה שאצלנו האיכות לא נופלת מזו של המתחרים ואולי אף יותר, והכל יותר בזול. אין שום סיבה שהוא לא ירצה להישאר גם לאחר שנצא מהמיתון".

האם אתה שוקל כניסה לערים עם רשת בסגנון "רמי לוי בעיר"?

"לא. אני מתעסק במה שאני יודע".

מה לגבי כניסה לתחומי הנון-פוד והמזון האורגני שמובילה רבוע כחול עם רשת החנויות עדן טבע מרקט?

"אצלנו מתמחים בהארד דיסקאונט, ובזה נתעסק. אנו יודעים מה קורה סביבנו. אנחנו מתגלחים על האחרים, שהם ינסו אופנות חדשות. אם נמצא משהו שטוב לצרכן ולנו - נכניס אלינו. גם בנון-פוד וגם במזון אורגני - אם נכנס לתחום, זה יהיה בהארד דיסקאונט".

לקראת ראש השנה מתכנן רמי לוי את "מבצע קרפיון". כמו בעבר, כשפתח במלחמת מחירים ברשתות הגדולות עם מבצעי העוף והחומוס, גם לקראת החג מתכוון לוי למכור קרפיון בשקל. בשבועות האחרונים לרגל החזרה לבית הספר פתח לוי במבצע שקצת חרג מתחום המזון - עשר מחברות בשקל.

עד סוף 2010 מתכננת רשת שיווק השקמה לפתוח שמונה סניפים נוספים. הרשת מעסיקה כ-2,300 עובדים, ומועדון לקוחותיה מונה כ-60,000 מנויים. לוי מציב יעד של 30 חנויות עד אמצע 2011, ומבטיח שעד אז המחזור העסקי יוכפל ויגיע להרבה יותר מ-2 מיליארד שקל. לוי גם צופה להחזיק ברווחיות שעליה הצהיר בעבר - רווח תפעולי המהווה כ-7.5% מסך המכירות, לעומת שיעור הרווחיות אצל הרשתות הגדולות שמגיע לכ-5%.

מרחק נגיעה מהמיליארד

המשבר סימן את לוי כאחד מאנשי העסקים המצליחים ביותר באחד העם. שווי השוק של מניית רמי לוי הגיע אתמול בבוקר למרחק נגיעה ממיליארד השקלים. סקירות האנליסטים בשוק מעניקות לחברה שווי גבוה ממיליארד שקל - ואת הירידה במנייה אתמול שייכו גופים מוסדיים לפעולות של ספקולנטים, לדיווידנד שחילקה החברה בתחילת השבוע - ולא לגוף יחיד שהחליט לצאת מהשקעתו בחברה.

שווי השוק של רמי לוי מדהים - ובולט ביחס לנתח שוק של הרשת שמגיע לכ-4.5%. לשם המחשה, רבוע כחול, הרשת הוותיקה והשנייה בגודלה שאוחזת בנתח שוק של יותר מ-20%, מגיעה לשווי של 1.5 מיליארד שקל. רמי לוי כמעט שהכפיל את שוויו מאז הגיע לבורסה ביוני 2007 - תקופה שבה מניית רבוע כחול איבדה חצי משווייה, ושופרסל עלתה בכ-10% בלבד. מדד ת"א 100 שאליו נכנס רמי לוי בחצי שנה האחרונה ירד בתקופה זו ב-20%. למניית רמי לוי, שעלתה מתחילת השנה ב-325%, נשארה כעת דרך של קצת יותר מ-50% בלבד כדי להגיע לשווי שוק של רבוע כחול.

התוצאות הכלכליות הריאליות של רמי לוי גם הן מפתיעות. תוצאות השנה האחרונה מעידות כי שנת מיתון עושה טוב לרשת כמו רמי לוי שמבוססת על הארד דיסקאונט - משמע, רשת המתחייבת למחיר הזול ביותר מבין המתחרים שבסביבת סניפיה. מתוצאות הרבעון השני של 2009 עולה כי הרווח הנקי של הרשת עקף את הרווח שהשיגה רבוע כחול והסתכם ביותר מ-18 מיליון שקל לעומת 13 מיליון ברבוע כחול.

ההכנסות של רמי לוי ב-2008 הסתכמו ב-945 מיליון שקל. במחצית הראשונה של 2009 רשם רמי לוי הכנסות של 611 מיליון שקל, כך שהרשת צפויה לעבור את רף ההכנסות של מיליארד שקל.

בהשוואה לתוצאות החברה מיד לאחר ההנפקה - ברבעון הראשון של 2007 - הצעד מדהים עוד יותר. מכירות הרשת הוכפלו בתוך שנתיים, והרווח הנקי הוכפלו גם הוא. מספר הסניפים של הרשת גדל מ-8 ל-16 בתקופה של שנתיים.

הצמיחה אינה רק בגלל הסניפים החדשים שנפתחים, אלא מתרחשת גם בסניפים הקיימים. ברבעון השני זינקו המכירות בסניפים הוותיקים של רמי לוי ב-13%, כאשר בענף - ברשתות הוותיקות - צמיחה של 1.5% בחנויות קיימות נחשבת ליפה. "הצרכן נותן בנו אמון, וזה מקרין על המשקיעים. אני מודה לצרכנים ולמשקיעים", הסביר אתמול רמי לוי את הזינוקים מתחילת השנה במניה שלו.

הסניף ליד קניון איילון שנפתח לפני כחצי שנה והיה לראשון באזור המרכז, לא ייוותר לבד. לוי מבטיח לפתוח סניפים גם במרכז תל אביב, בכפר סבא וברעננה. "הסניף שם הוא הצלחה רצינית", אמר אתמול לוי בסיפוק. לרשת של שיווק השקמה יש כיום 16 סניפים, כאשר 14 סניפים מתוכם הם בבעלות הרשת, ושני סניפים שנמצאים בקרית חיים ובזכרון יעקב, מנוהלים במתכונת של סניפי זכיינות.

שטחי המכירה של הרשת הסתכמו ב-10,228 מ"ר ברבעון ראשון של 2007 לעומת 17,778 מ שיווק השקמה של רמי לוי היא לא רק רשת קמעונות. לרשת יש גם פעילות סיטונית של מכירה למכולות, מינימרקטים ומוסדות באזור ירושלים, באמצעות מחסן מרכזי בתלפיות שבירושלים.

בנוסף, יש לרשת פעילות נדל"נית, מתמקדת בעיקר בירושלים ובסביבתה. באמצעות חברה בת הנמצאת בבעלות של 100% בידי שיווק השקמה, מחזיקה רמי לוי בקרקעות ובונה בהן מרכזים מסחריים ודירות למגורים. עובדה זו מאפשרת לשיווק השקמה לחסוך דמי שכירות במרבית סניפיה.

לשיווק השקמה יש חברה בת נוספת בשם ביכורי השקמה, המשווקת פירות וירקות ונמצאת בבעלות משותפת שווה עם חברת ביכורי שדה דרום. חברה זו מגדילה את מרווחי הרווח של הרשת ממכירת פירות וירקות, היות ששיווק השקמה רוכשת את כל הירקות והפירות שהיא מוכרת בסניפיה מהחברה הבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully