וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ' נגד האחים עופר: המאבק נמשך

עומר רבין

9.9.2009 / 10:53

חברת הכנסת הצהירה כי בכוונתה לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותה בכדי להביא לכינוס בעלי המניות בחברה לישראל ולבחון חוקיות ההחלטה. החברה: "הדירקטוריונים אישרו ההשתתפות בעלות הפקת הסרט"

נעם כהן

צילום: נעם כהן, עריכה: גדי וינסטוק

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' ממשיכה במאבקה כנגד האחים עופר וסרט התגובה שלהם לסרטו של מיקי רוזנטל "שיטת השקשוקה". אחרי שאתמול בבוקר פנתה יחימוביץ' לראש הרשות לניירות ערך בבקשה את החברה לישראל לכנס את בעלי המניות לצורך בחינת ההחלטה להשקיע בסרט - הצהירה אמש חברת הכנסת בראיון ל"וואלה! עסקים" כי בכוונתה להמשיך ולהיאבק בכל הכלים העומדים לרשותה על מנת למנוע שימוש בכספי החוסכים בקרנות הפנסיה והמשקיעים בבורסה לצורכי יחסי ציבור של בעלי השליטה בחברה, כהגדרתה. יחימוביץ' אף הטילה ספק בחוקיות המהלך כשלעצמו ודרשה את התערבות מיידית מצד רשות ניירות ערך.

כזכור, החליט דירקטוריון החברה להשקיע סכום נכבד של 500 אלף שקלים בהפקת סרטון התגובה ששודר בערוץ הראשון מיד לאחר סרטם המדובר של מיקי רוזנטל והבמאי אילן עבודי. יחימוביץ' ציינה כי יזמה את פנייתה לרשות ניירות ערך בעקבות פנייתו של האזרח איתמר כהן, המבוטח בביטוח פנסיוני בקרן "מיטבית עתודות". הקרן המדוברת, כמו רבות אחרות בשוק, מושקעת בין היתר במניות החברה לישראל ולפיכך חסכונותיו של מר כהן מושפעים מהתנהלות החברה.

"פנייתו של איתמר כהן חשובה ומוצדקת לטעמי, שכן סרט התגובה ל'שיטת השקשוקה' משרת רק את יחסי הציבור של משפחת עופר. משפחת עופר ביצעה מעין 'מגבית' אצל הציבור הרחב, ואילצה אזרחים שעובדים קשה וחוסכים לפנסיה 'לתרום' למימון סרט יחסי הציבור שלה. זאת, משום שרוב העובדים במדינה מפרישים כספים לפנסיה, וחלק ניכר מקרנות הפנסיה משקיעות את הכסף במניות ובאיגרות חוב של חברות שבשליטת האחים עופר. העובדים חוסכים לפנסיה כדי שיהיה להם ממה לחיות בזקנתם, ולא כדי לממן את המאבק של האחים עופר במיקי רוזנטל" - טענה אמש יחימוביץ'.

מהחברה לישראל נמסר בתגובה לדברים: "סרטו של רוזנטל עוסק בחלקו הגדול בביקורת מופרכת על החברה לישראל והחברות הבנות בה, וזאת ללא בסיס ראוי מדויק ונכון. ראוי ומקובל הוא כי כל חברה ציבורית תנקוט בצעדים הדרושים בעיניה, לפי שיקול דעתה, על מנת להגן על תדמיתה ופגיעה בנכסיה".

בהנהלת החברה ביקשו עוד להדגיש כי "בין הגופים השותפים במימון הסרט מתקיימים יחסי שליטה ולכן הובא העניין כדין לועדות הביקורת והדירקטוריונים שאישרו ההשתתפות בעלות הפקת הסרט באופן שווה בין החברות הבנות ומשפחת עופר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully