וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה חוקרת תלונה של חברת השקעות זרה נגד אלי רייפמן בגין מרמה וזיוף

עמית בן-ארויה

9.9.2009 / 14:08

ווינטון קפיטל הגישה תלונה במפלג ההונאה של משטרת תל אביב נגד יו"ר אמבלייז, אלי רייפמן



חברת השקעות זרה, וינטון קפיטל, הגישה תלונה במפלג ההונאה של משטרת תל אביב נגד יו"ר אמבלייז, אלי רייפמן, ובא כוחו, עו"ד דורון אפיק, בגין זיוף וקבלת דבר במרמה. בסוף חקירתו באוגוסט נשלח רייפמן למעצר בית של שבוע.



בין רייפמן לווינטון קפיטל נכרת בפברואר השנה הסכם הלוואה לפיו קיבל רייפמן 3 מיליון דולר ובתמורה הציג בטוחה של מניות אמבלייז. רייפמן היה צריך את הכסף כדי לשלם לנושיו. לטענת החברה, המיוצגת על ידי עו"ד מאיר הלר, אפיק, שהיה נאמן לעסקה, הציג מסמך שלפיו המניות מוחזקות בחשבון של ברוקר אנגלי. תוך זמן קצר הסתבך רייפמן ומונה מנהל מיוחד לנכסיו.



משלא פרע רייפמן את ההלוואה ניסתה החברה לקבל לידיה את המניות. אפיק הבהיר כי אינו יכול להעביר את המניות של רייפמן כי הן בחזקת המנהל המיוחד, עו"ד איתן ארז, הפועל מטעם בית המשפט. החברה הגישה תביעה באנגליה נגד הברוקר, רייפמן ואפיק בה היא דורשת שיועברו לידיה המניות מידי אותו ברוקר.



לגישת החברה, התחוור לה שהברוקר כלל לא אישר שהוא מחזיק את המניות עבור רייפמן, וזאת בניגוד למצג שהציג אפיק. הברוקר הודיע לעורכי הדין האנגלים כי מעולם לא העביר אישור מסוג זה לאפיק.



חודשים אחדים קודם לכן הגיש אפיק תלונה במרחב ירקון נגד עו"ד הלר בגין סחיטה באיומים. לטענתו, הלר איים עליו ועל מרשו, רייפמן, כדי שיעבירו את המניות לחברה. לטענת אפיק, אוים שאם לא יעביר את המניות, יינקטו נגדו אמצעים משפטיים שונים.



אפיק שמייצג את רייפמן מסר בתגובה כי "לאחר מינויו של איתן ארז כמנהל מיוחד לנכסי רייפמן החלו עורכי דין של ווינטון קפיטל לנסות להלך אימים גם על רייפמן וגם עלי באופן אישי כדי שאעביר להם את שטרי העברת מניות ששימשו כבטוחה להלוואה. לאור צו הכינוס הובהר להם שמדובר בעבירה פלילית. לאחר שאיימו עלי ועל רייפמן הן בהגשת תביעה והן בתלונה למשטרה ולאחר התראות חוזרות ונשנות, הגשתי נגד עורכי הדין תלונה במשטרה. תלונה זו הוגשה בתיאום מלא מול המנהל המיוחד, שהטיפול בנושא המניות מצוי בידיו. לדברי אפיק, התביעה האזרחית שהוגשה באנגליה היא הפרה של צו הכינוס.



הלר מסר בתגובה כי "המנהל המיוחד תומך בהמשך קיום ההליכים באנגליה נגד אפיק, רייפמן והברוקר".



בית המשפט העליון עיכב אתמול את הליכי המאסר נגד רייפמן. שלשום קבעה השופטת ורדה אלשיך מבית המשפט המחוזי בתל אביב כי אם רייפמן לא יעביר לאלתר את מניותיו באמבלייז לידי המנהל המיוחד שמונה לכינוס נכסיו הוא יישלח למאסר של 45 ימים. מחר ייערך דיון בערעור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully