וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשויות המקומיות מאיימות להשבית בשבוע הבא את מערכת החינוך; שטייניץ: לא שובתים בזמן משבר

צבי זרחיה

9.9.2009 / 17:04

ראשי הרשויות מוחים נגד הקיצוץ במענקי האיזון ודורשים להחזיר להם 300 מיליון שקל



מאת צבי זרחיה וליאור דטל



מרכז השלטון המקומי הכריז על שביתת אזהרה בת יומיים במערכות החינוך בימים ראשון ושני בשבוע הבא. על פי התכנון, עוזרות גננות, מאבטחים, סייעות, ושרתים לא יעבדו ולא תיאסף אשפה. ביום שני מאיימים במרכז השלטון המקומי לחסום את כבישי ישראל במשאיות אשפה שינועו באיטיות לעבר משרד ראש הממשלה מולו מתוכננת להתקיים הפגנה.



ראשי הרשויות מוחים נגד הקיצוץ במענקי האיזון המיועדים לסייע להן לספק שירותים בסיסיים לתושבים. הם דורשים להחזיר 300 מיליון שקל לתקציבי הרשויות, לבטל את היטל הבצורת ולהחזיר תקציבים שקיצצה הממשלה. יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, אמר כי מדובר בשביתת אזהרה בלבד, וכי אם עד ליום שני הממשלה לא תענה לדרישות הרשויות המקומיות תחל שביתה כללית ברשויות ובמוסדות החינוך.



מרכז השלטון המקומי יזם צעדי מחאה דומים בחודש יולי האחרון, שבוטלו ברגע האחרון בעקבות הסכמים אליהם הגיעו עם שר האוצר יובל שטייניץ. באחרונה, טוענים במרכז השלטון המקומי כי גילו שתקציב הרשויות יקוצץ בכל מקרה. בוחבוט: "כנראה שבמדינת ישראל אין דרך של הידברות. ראש הממשלה לא עמד וכנראה גם לא התכוון לעמוד בסיכום שהושג עימנו בחודש יולי. צר לי ששוב אנו עומדים מול ממשלה שאינה מקיימת את הבטחותיה. במקום לחזק את הזרוע הביצועית שלה, הממשלה קוטעת את ידה ומכשילה את הרשויות".



שר האוצר יובל שטייניץ אמר היום (ד') בוועדת הכספים בהתייחסו לשביתה: "אנחנו עומדים מילה במילה בהסכם ומצפים מכל פרטנר שיעמוד בו גם כן. לא יכול להיות שחודשיים אחרי זה יהיו מי שיבקשו לפתוח אותו. צריכות להיות נורמות ציבוריות. דווקא בתקופת משבר צריכה להיות אחריות לאומית. לא שובתים בזמן משבר. ההסתדרות למשל גילתה ומגלה אחריות לאומית".



שטייניץ הוסיף כי "בחודש יולי 2009 חתמנו על הסכם עם מרכז השלטון המקומי והוספנו להם 417 מיליון שקל למרות הקשיים התקציביים. בסך הכול, סיכמנו עמם על תקציב של 2.4 מיליארד שקל למענקי האיזון של 2009. הבנות אלו היו בהסכמתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully