וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרסור יפצה נערת ליווי ב-95 אלף שקל בגין עגמת נפש והשלמת שכר

חיים ביאור

9.9.2009 / 18:12

בית המשפט: הסרסור הגביל את חופש התנועה של התובעת וקיבל לידיו את רוב הכנסותיה



בית הדין הארצי לעבודה חייב סרסור שהעסיק נערת ליווי לשלם לה 45 אלף שקל השלמת שכר, בנוסף ל-50 אלף שקל פיצוי על עגמת נפש, שנקבעו לזכותה בבית הדין האיזורי לעבודה בירושליםץ סך הכל ישלם הסרסור 95 אלף שקל. בית הדין הארצי קבע שהתקיימו יחסי עובד-מעסיק בין הסרסור לנערת הליווי.



נערת הליווי טענה בערעור שהגישה לביה"ד הארצי, באמצעות עו"ד מרינה גולדווג-קון, שלא די בחיובו של הסרסור בפיצוי על עגמת נפש בגין אי תשלום שכרה, אלא יש לחייבו לשלם לה גם השלמת שכר. נשיא בית הדין, סטיב אדלר והשופטות נילי ארד וורדה וירט-ליבנה לא קיבלו את טענת הסרסור כי לא היה המעסיק של נערת הליווי במלוא מובן המילה, אלא רק "בורג קטן בעסק שהפעיל רשת של נערות ליווי". הם קבעו כי האיש זכה לרוב הכנסותיה של האשה מזנות, החזיק אותה בדירה בתנאים ששללו ממנה את חופש התנועה ואף איים עליה כדי למנוע ממנה להפסיק את פעילותה. "האשה היתה כפופה לחלוטין לסרסור ונתונה לשליטתו ולמרותו והא אשר קבע אם היא תזכה למנוחה ומתי".



שופטי הארצי קיבלו את עדותה של האשה, לפיה רוב הסכומים ששילמו הלקוחות תמורת שירותיה נותרו אצל הסרסור שהעסיק אותה - למרות שהיא הועסקה גם בשעות נוספות ובשעות הלילה. הם קבעו כי לפחות 45 אלף שקל נלקחו ממנה על ידי הסרסור במהלך שלושת חודשי "עבודתה" - סכום אותו יחוייב עתה הסרסור להחזיר, בנוסף לפיצוי בגין עוגמת נפש. כן חוייב הסרסור בתשלום הוצאות המשפט בסך 7,500 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully