וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיר דור, מבעלי השליטה בחברת ברן, מואשם בשימוש במידע פנים

עמית בן-ארויה

9.9.2009 / 18:32

האישום: דור מכר את מניותיו בחברת תפן הנדסה כשבוע לפני שצנחה ב-23%



כתב אישום בגין שימוש במידע פנים הוגש היום לבית משפט השלום בתל אביב נגד מאיר דור, מבעלי השליטה בחברה הציבורית ברן. דוד מואשם כי בשנים 2003-2004 מכר את מניותיו בחברה הבת תפן כשבוע לפני שמנייתה צנחה, בעקבות פרסום דו"ח רבעוני ששיקף הרעה במצבה.



דור שימש כיו"ר חברת תפן הנדסה, חברה בת של חברת ההנדסה הגדולה בישראל ברן. הוא נעצר ב-2007 על ידי רשות ני"ע. הדו"ח הרבעוני השלישי של 2003 פורסם ב-23 בנובמבר ושיקף שינוי לרעה במצב הכספי, ביחס לרבעון הקודם ובהשוואה לרבעון המקביל של 2002.



כשבוע לפני פרסום הדו"ח, נכתב באישום, מכר דור את כל אחזקותיו האישיות במניות תפן תמורת 165 אלף שקל. יום למחרת פרסום הדו"ח צנח שער המנייה ב-23.5 אחוז.



פרקליטות מיסוי וכלכלה, באמצעות עו"ד אמיר טבנקין, מדגישה בכתב האישום כי ההרעה במצב החברה לא היתה ידועה לציבור בעת שדור מכר את המניות. "בהרעה היה כדי לגרום לשינוי משמעותי במחיר ניירת הערך של חברת תפן אילו נודעה לציבור", נכתב.



מברן נמסר בתגובה כי "תחילתה של החקירה ברעש גדול ובטענות לגבי חמישה מקרים המסתכמים במיליוני שקלים. והנה, בסופו של דבר לא נותר מכל אלה כלום, למעט מקרה אחד, ואף הוא המצומצם ביותר. יתרה מזו, גם לגבי המקרה האחד ביקשה הפרקליטות להגיע להסדר, אך דור סירב לאור העובדה שאין מאחורי הטענות דבר וחצי דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully