וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלומות ביבי בהקיץ

דפנה פפר

9.9.2009 / 18:30

"נוזיל את הדירות, נרשת את ישראל בכבישים ורכבות, מראש פינה לת"א יגיעו בשעה". דפנה פפר שואלת האם ביבי מאמין לעצמו?

לקראת ראש השנה, חוגגת התקשורת הכלכלית שפע פסטיבלי "משפיעים" כגון 50 הנשים המשפיעות ו-100 הגברים המשפיעים. על האישה המשפיעה, שרי אריסון מיותר לדבר - היא מתקשרת עם "ישויות עליונות" שאנו בני תמותה רגילים מתקשים להבין.

לעומתה, ביבי נתניהו, "האיש המשפיע במשק", מתקשר עם אנשים ועם המציאות הכלכלית הישראלית וממנו מצפים לדברים רציניים ואחראיים. תמוה ששר האוצר יובל שטייניץ אינו המשפיע המרכזי במשק אבל התרגלנו לזה מאז מינויו לתפקיד.

האם ביבי מאמין באמת שמראש פינה לת"א נגיע תוך שעה? וכיצד מתעתד להוזיל את הדירות באזורי ביקוש מובהקים? האם יש לו קרקעות לשיווק בת"א, רעננה או פ"ת? התשובה ידועה. בינתיים, ביבי נוקט בטקטיקה מעניינת – הבחור הטוב שמבטיח הבטחות ל כ-ו-ל-ם. בפועל, הבחור הטוב הקים ממשלה מנופחת, העלה מסים וחיבק את עופר עיני ועוזרו שרגא ברוש – רק כדי להכניס את הכישלון הפוליטי הקרוי "מפלגת העבודה" לקואליציה תמורת אי פגיעה בשכר המגזר הציבורי. אחרי שעיני וברוש "התאקלמו" בממשלה, החל ברוש, כצפוי, לתקוף את הנגיד סטנלי פישר בגלל שער הדולר הנמוך לטעמו. וכ-ו-ל-ם סחבקים. חוץ מהאזרחים.

לקרב את הפריפריה

ביבי, בעידוד אחד מיועציו המרובים, אורי יוגב, מבקש לקרב את הפריפריה למרכז. ביבי מקווה להביא לפריפריה אוכלוסיות חזקות שישפרו את רמת החינוך ואיכות החיים ולטפל באבטלה. מי מאיתנו מכיר זוג מידידיו שמבקש לעבור לדימונה או לירוחם? את התשובות שלחו לאורי יוגב - הכבישים והרכבות המתוכננות לא יחפו על מקומות עם אוכלוסיה מובטלת וחסרת חינוך גבוה.

רק שנתניהו לא ממש מתעניין בירוחם. יש לו בעיות גדולות יותר עם ממשל אובמה, הימין הקיצוני שהוא חלק מממשלתו ועם חבריו לליכוד שחלקם אינו בטוח שביבי ראוי למלכות.

בינתיים, כדי לדחוק לקרן זווית בעיות פוליטיות הוא מצהיר על בנייה בשטחים – האמריקאים יתנגדו, נלטף את ליברמן ויעלון, נדבר על המלחמה בבירוקרטיה שגורמת לעיכובים בבניית דירות שמביאים לעליית מחירים שמונעים מזוגות צעירים לרכוש קורת גג צנועה, וכך נפטפט עד שכולם יתבלבלו לגמרי. חד גדיא.

"אנו זקוקים למהפכה כלכלית" אמר אתמול נתניהו ולא ברור מדוע היא מתמהמהת. רוה"מ הוסיף כי "מי שלא משתפר כלכלית נופל אחורה". מה מונע ממך להשתפר אדוני ראש הממשלה? שפר את החינוך והפסק לחלק כסף למפלגות ותומכיהם כאילו קופת האוצר גדושה במטילי זהב; פעל מיידית לשיפור הצמיחה וקצץ בתקציב הביטחון המנופח להחריד. מי מפריע לך? ליצמן, אלי ישי, פואד, הרצוג, לנדאו? אתה ראש הממשלה ושר - על כלכלי כל יכול, ואפילו שטייניץ פקיד נאמן שלך. קום ועשה מעשה - עת לעבודה.

אשמח להגיע לגליל העליון בשעה. בינתיים, בין ראשל"צ לת"א אני נוסעת, לפעמים, ביותר משעה. גם למכתש הגדול או הקטן לא אתנגד לנסוע כ-60 דקות - בינתיים לירושלים אין רכבת ובבקרים רק הכניסה בפקק ב"גני סחרוב" אורכת כ-35 דקות.

אחרי טקסי "המשפיעים – משפיעות" עם דירוגים מוזרים ונאומי מליצות חסרי טעם באמת הגיע הזמן לפעולה אמיתית - למען כל אלה שזקוקים לך כמו הזוגות הצעירים והנוער שראוי לחינוך הולם.

בעוד שנה, בטקס המשפיעים הבא, תפטפטו עצמכם שוב לדעת עם שלל מעשיות ותקוות ואנו נסתפק במועט, כהרגלנו שנות דור, ונתפלל שהפריפריה תהיה במרכז, ומרכזי הליכוד, העבודה, ש"ס וקדימה יהיו בפריפריה. העיקר המליצה ודברי הרהב.

הכותבת היא כלכלנית ומרצה במרכז ללימודים אקדמיים, אור יהודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully