וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסללה הדרך להפקת "ההוביט": טיים וורנר יישבה תביעה בסך 150 מיליון דולר שהגישו נגדה יורשי טולקין

נמרוד הלפרן

9.9.2009 / 19:45

יורשי טולקין טענו כי הם זכאים לחלק מהכנסות סרטי "שר הטבעות", שהסתכמו ב-6 מיליארד דולר



אולפני ניו ליין - חטיבת של ענקית המדיה האמריקאית טיים וורנר - הסכימו ליישב מחוץ לבית משפט תביעה שהגישה נגדם משפחתו של הסופר ג'י.ר.ר. טולקין בגין הונאה והפרת חוזה, הודיעה אתמול טיים וורנר. התנאים הכספיים של ההסדר לא נמסרו.



משפחתו של טולקין, וקרן צדקה שהקימו - טולקין טראסט - הגישו בשנה שעברה תביעה בסך 150 מיליון דולר נגד אולפני ניו ליין בטענה כי ההסכם למכירת הזכויות על ספרי "שר הטבעות" שעליו חתם טולקין לפני 40 שנה, קובע כי הם זכאים ל-7.5% מכל ההכנסות העתידיות מהפקת סרטים על פי הספרים. ההכנסות משלושת סרטי "שר הטבעות" שהפיקו אולפני ניו ליין הסתכמו ב-6 מיליארד דולר.



יורשיו של טולקין, בהם בנו כריסטופר בן ה-84 וביתו פריסילה בת ה-80, טענו התביעה כי אולפני ניו ליין ניפחו בכוונה תחילה את ההוצאות הקשורות לסרטים, ולא כללו את כל ההכנסות שגרפו מהם בחישוב התשלומים שיש לשלם ליורשיו של טולקין. כמו כן, טענו התובעים כי ניו ליין השמידה מסמכים הקשורים לסרטים. נכון למועד הגשת התביעה, בפברואר 2008, קיבלו בני משפחות של טולקין רק 62,500 דולרים מהאולפנים.



יישוב התביעה כעת סולל את הדרך להפקתם של שני סרטים נוספים המבוססים על ספרו של טולקין, "ההוביט", שהכנסותיהם צפויות לפי ההערכות להסתכם ב-4 מיליארד דולר.



קרן הצדקה טולקין טראסט - אשר תורמת בעיקר לארגוני סיוע לעניים ברחבי העולם, בהם ארגון save the children וקרן החירום הבינ"ל של האו"ם לילדים, יוניצ"ף - צפויה להיות אחת המרוויחות הגדולות מההסדר בין משפחת טולקין לאולפני ניו ליין. "הנאמנים של הקרן מצטערים שנדרשו צעדים משפטיים, אבל שמחים על כך שהמחלוקת יושבה באופן משביע רצון, ותאפשר לקרן טולקין לפעול כרצוי למען מטרות הצדקה שלה", אמר בנו של טולקין, כריסטופר, בעקבות ההסכם ליישוב האישומים. "הנאמנים מסכימים כעת כי אולפני ניו ליין ימשיכו בהפקת הסרטים המתוכננים המבוססים על הספר ההוביט", הוסיף.



סך ההכנסות ממכירות כרטיסים בקופות בתי הקולנוע ברחבי העולם לשלושת הסרטים שהפיקו אולפני ניו ליין על בסיס ספרי שר הטבעות, מסתכמים ב-3 מיליארד דולר. ההכנסות ממכירות מוצרים נלווים, סרטי dvd ומקורות הכנסה נוספים של שלושת הסרטים, מסתכמים ב-3 מיליארד דולר נוספים, לפי נתוני טיים וורנר.



טולקין, סופר ופרופ' באוניברסיטת אוקספורד אשר הלך לעולמו בשנת 1973, קיבל 250 אלף דולר כאשר חתם על ההסכם להענקת זכויות להפקת סרטים על פי ספריו בשנת 1969.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully