וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת תרומות יהודית גייסה תרומות בסך 1.5 מיליון דולר לארגוני איכות סביבה בישראל

ליאור דטל

9.9.2009 / 19:44

מדובר בסכום גבוה משליש מסכום ההשקעה השנתי בתחום איכות הסביבה בישראל



ארגון jfn (jewish funders network) הודיע כי גייס עשרות תורמים שהתחייבו לתרום סכום כולל של כ-1.5 מיליון דולר לטובת ארגוני איכות הסביבה בישראל. לפי הארגון, מדובר בסכום שעולה על שליש מהיקף ההשקעות השנתי בתחום איכות הסביבה בישראל, שעומד על כ-4 מיליון דולר.



הארגון, מועדון חברים של תורמים יהודים, גייס את התורמים על פי שיטה ייחודית לפיה הוא פועל: אחת מהקרנות החברות בו, קרן גודלמן, הודיעה כי תכפיל כל תרומה של תורם חדש או תרומה משמעותית שתינתן לאחד מארגוני איכות הסביבה בישראל עד לסכום כולל של 750 אלף דולר. בתוך שלושה חודשים גויסו תרומות בסך 750 אלף שקל מ-24 תורמים חדשים שתרמו ל-13 עמותות שונות.



ברשת jfn, שהוקמה לפני כ-20 שנה בארה"ב חברים כ-1,000 תורמים, רובם אמריקאים וכ-40 ישראלים. מנכ"לית jfn ישראל, מאיה נתן, אמרה כי סכום התרומה ייחודי בעיקר משום שארגוני איכות הסביבה בישראל נתמכו עד כה בעיקר על ידי תושבים זרים. "היו מספר מקרים בודדים של תורמים שנתנו כסף לתחום איכות הסביבה בישראל, אבל באופן משמעותי כמעט ולא היו תורמים ישראלים לתחום איכות הסביבה וכמעט כולו נתמך על ידי תורמים מחו"ל. הפעולה הזאת הכניסה מספר של תורמים חדשים, שליש מהם ישראלים, עם מחויבות רצינית של מינימום 25 אלף דולר - וזה שינוי משמעותי וחשוב". נתן הוסיפה כי הרשת שמה לעצמה מטרה להגדיל את מספר החברים הישראלים כדי ליצור שיתופי פעולה בין תורמים ישראלים לחו"ל, וכן להכיר להם פרויקטים חדשים.



בעבר בוצעו על ידי הארגון השלמות תרומות בהיקף של מעל מליון דולר לארגוני הסברה לישראל, ובהיקף של עשרות מיליוני דולרים לבתי ספר יהודים יומיים בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully