וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה לקונגרס: עלותה של הרפורמה במערכת הבריאות נמוכה מההוצאות על המלחמות בעיראק ואפגניסטן

סוכנויות הידיעות

10.9.2009 / 10:09

בנאום בפני שני בתי הקונגרס, אמר נשיא ארה"ב כי הוא נחוש בדעתו להעביר את הרפורמה השאפתנית



נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר הלילה במהלך נאום מיוחד בפני שני בתי הקונגרס כי הוא נחוש בדעתו להעביר את הרפורמה השאפתנית במערכת הבריאות האמריקאית, למרות שהתמיכה הציבורית בתוכנית נשחקה בחודשים האחרונים.



"הזמן להתקוטטויות נגמר", אמר אובמה במהלך הנאום, ששודר בזמן אמת בטלוויזיה האמריקאית ונועד לשכך את חששותיהם של אזרחי ארה"ב בנוגע לרפורמה במערכת הבריאות. לחוששים מפני עלותה הגבוהה של התוכנית, המוערכת בטריליון דולר, אמר אובמה כי "מחירה של התוכנית נמוך יותר ממה שהוצאנו על המלחמות אפגניסטן ועיראק".



"מה שראינו בחודשים האחרונים הוא אותו מפגן מפלגתי שרק מגביר את הזלזול שחשים אמריקאים רבים כלפי הממשלה שלהם. במקום דיון, קיבלנו קמפיין הפחדה. חלק התחפרו בעמדות אידיאולוגיות ללא מוכנות להתפשר, ורבים מדי השתמשו בסוגיה הזאת כהזדמנות לגרוף רווח פוליטי", אמר אובמה.



"אני לא הנשיא הראשון שניסה לטפל בסוגייה הזאת, אך אני נחוש בדעתי להיות האחרון. הכישלון הקולקטיבי שלנו לעמוד באתגר הזה, שנה אחרי שנה, עשור אחרי עשור, הוביל אותנו לנקודת שבירה", אמר אובמה, שהוסיף כי "ברגע שאחתום על הצעת החוק הזאת, ייאסר בחוק על חברות ביטוח לבטל את הביטוח שלהם כשאתם חולים או לדלל אותו בדיוק כאשר זקוקים לו יותר מכל. הן לא יוכלו עוד להטיל מגבלה שרירותית על היקף הביטוח שתוכלו לקבל בשנה מסוימת, או בחייכם", אמר אובמה.



במהלך נאומו, הביע אובמה תמיכה בסעיף ברפורמה המתוכננת הקורא להקמת חברת ביטוח בריאות ממשלתית שתתחרה בחברות הפרטיות, אך הוסיף כי הוא פתוח גם לאלטרנטיבות, הערה שעשויה לעורר את זעמם של תומכיו הליברלים.



לפי סקר שערך בשבוע האחרון מכון רסמוסן, שיעור התמיכה באובמה בקרב הציבור האמריקאי צנח לשפל של 45% בעקבות החששות מפני הגירעון המתרחב וההתנגדות הגוברת לתוכנית. לפי סקר שערך מכון זוגבי הנתון אפילו נמוך יותר, ועומד על 42% בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully