וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: מחירי האג"ח של צים בתיקי קופות הגמל ופוליסות הביטוח צנחו ב-30% ל-35 עד 40 אגורות

אסא ששון

10.9.2009 / 13:27

אג"ח צים שוערכה עד הבוקר ב-60 אג' ובדירוג של -B - המוסדיים מתלבטים לכמה להפחית אותה הערב



מחירי איגרות החוב של חברת צים צפויים לרדת היום בשיעור של כ-30%, מרמה של כ-60 אגורות הבוקר עד לרמה של בין 40 ל-35 אגרות ובדירוג של -b - כך העריכו גופים מוסדיים המחזיקים באג"ח במסגרת תיקי קופות הגמל ופוליסות הביטוח של עמיתיהם. ההפחתה הצפויה נובעת מהודעתה של על הסדר פריסת חובות בצים ועל חוסר יכולת עמידה בכל חובותיה של חברת הספנות במועד.



בשעת לילה מאוחרת דיווחה החברה לישראל כי היא מזמנת אסיפת בעלי מניות על מנת לדון בתוכנית הבראה של חברת צים. צים דיווחה כי תתקשה לעמוד בהתחייבויותיה, זו אינה הודעה חדשה צים כבר דיווחה בעבר כי תתקשה לעמוד בהתחבויותיה לבעלי האג"ח.

האג"ח של צים, אג"ח לא סחיר המוחזק על ידי הגופים המוסדיים, שוערך לפני ההודעה במחיר של בין 57 אגורות ל-65 אגורות (תלוי בסדרה).



הודעת החברה לישראל על כינוס אסיפה כללית כדי לדון בתוכנית הבראה לצים וכי צים תתקשה לעמוד בהתחבויותיה דומה להודעה של חברת אפריקה ישראל מתחילת השבוע. ההודעה של אפריקה ישראל הובילה את חברת מעלות להוריד את הדירוג של אפריקה ישראל. בדומה לכך מעלות תיאלץ כעת להוריד גם את הדרוג של חברת צים.



הורדת הדרוג של צים תחייב את הגופים המוסדיים להפחית את מחיר האג"ח, מכיוון שמחיר האג"ח הלא סחיר מחושב על ידי חברת שערי ריבית הלוקחת בחשבון את דירוג האג"ח וכן את מחירי אג"ח סחירים בשוק באותה רמת סיכון.



עד לשעה זו לא התקבלה הורדת דירוג רשמית על ידי מעלות או מדרוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully