וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מידרוג הורידה את דירוג לאפריקה תעשיות ב-2 דרגות לרמה של Baa2 עם אופק שלילי

מיכאל רוכוורגר

10.9.2009 / 13:28

הורדת הדירוג נובעת ממצבה של אפריקה ישראל ומחשש למשיכת דיווידנדים מאסיבית



חברת הדירוג מידרוג הורידה אתמול את דירוג האג"ח של חברת אפריקה תעשיות ב-2 דרגות מרמה של a3 עם אופק שלילי לדירוג baa2 עם אופק שלילי, כלומר תיתכן הורדת דירוג נוספת. "הורדת הדירוג נובעת מהרעת מצבה של בעלת השליטה, , המשתקפת מהודעתה על כוונה לגבש הסדר עם כלל מחזיקי האג"ח ומהורדת דירוג ההתחייבויות של אפריקה ל:caa3, כותבים האנליסטים של מידרוג.



עוד מוסיפים במדרוג כי: "התפתחויות אלו יוצרות, להערכתנו, לחץ על דבוקת הנכסים של אפריקה תעשיות, ומשליכות אי ודאות לגבי מבנה האחזקות העתידי של החברה ועל יכולת הפיתוח של השקעה משמעותית ברוסיה המהווה 21% מתיק האחזקות של החברה". אג"ח סדרה א' של אפריקה תעשיות, בהיקף של 254.5 מיליון שקל, בעלות מח"מ (משך חיים ממוצע) של 3.11 שנים, נסחרות בתשואה לפדיון של 8.3% ועומדות לפדיון במהלך השנים 2011-2014.



כמו כן כותבים במידרוג כי הורדת הדירוג נובעת מהגידול בחוב נטו וכנגזר מכך ברמת המינוף. לפי מידרוג, החוב פיננסי (ברמת סולו מורחב) של אפריקה תעשיות, נכון לסוף יוני, עמד על כ-271 מיליון שקל, ויתרות נזילות של כ-193 מיליון שקל. במדרוג חוששים כי בעקבות צרכי המזומנים אפריקה תמשוך מאפריקה תעשיות דיווידנדים נוספים ותרוקן את קופת המזומנים של החברה.



במידרוג מציינים לחיוב את מעמדן העסקי היציב של 2 האחזקות העיקריות של אפריקה תעשיות: פקר תעשיות ונגב קרמיקה, הנחשבות לחברות מובילות בתחומן, המחזיקות בנתחי שוק מהותיים וממנות את עצמן ממקורות עצמיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully