וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוימלגרין קפיטל: לא מכרנו את מתחם אסותא; אנחנו במו"מ עם מספר גורמים

גיא ליברמן

10.9.2009 / 14:00

מקורבים לחן למדן המחזיק ב-50% מהקרקע: "אם בוימלגרין היה מוכר לנו את חלקו ב-200 מ' ש' היינו קונים"



"זה שאנחנו רוצים למכור את מתחם אסותא זה לא דבר חדש ויש התעניינות מצד גופים רבים, ביניהם קבוצת העיר החדשה. יחד עם זאת העסקה למכירת המתחם רחוקה מסיום. אנחנו במו"מ עם מספר גורמים למכירתו", כך אמר היום מנכ"ל חברת בוימלגרין קפיטל, גילו טובול בשיחה עם themarker.



הדברים נאמרו לאור הפרסומים מהימים האחרונים על מכירת המתחם בו יבנה בין היתר מגדל מגורים בן 26 קומות לקבוצת העיר החדשה בניהולו של דרור הלוי. יש לציין כי האחרון ובוימלגרין שיתפו פעולה כבר בעבר, עת ביקשה קבוצת העיר החדשה להתמודד על מכרז קרקעות השוק הסיטונאי בתל אביב. אז חתמה הקבוצה עם חברת אזורים שבשליטת בוימלגרין על שיתוף פעולה במידה והקבוצה תזכה בקרקע (דבר שלא יצא לפועל עד כה).



מקורבים לאיש העסקים, חן למדן, המחזיק בשותפות (50%) מהמתחם יחד עם חברת בוימלגרין קפיטל התייחסו למספרים שהוצגו בתקשורת (בהם גם ב-themarker) בהם כביכול בוצעה העסקה, ואמרו כי אף מספר אינו מדויק, "מדובר בעסקה של כמה מאות מיליוני שקלים". עוד הוסיפו כי: "די אם נציין כי למדן היה מוכן לקנות את חלקו של בוימלגרין במגרש ב-200 מיליון שקל, לו היה הדבר מוצע לו, על מנת להבין מה גודל העסקה". יחד עם זאת אישרו הן טובול והן מקורבים של למדן כי אכן מתקיימים מגעים עם מספר גופים למכירת המתחם.



מתחם בית החולים אסותא ממוקם בין הרחובות ז'בוטינסקי, יהושע בן-נון, וורמיזה וקורדובה. גודלו של המגרש שבידי בוימלגרין קפיטל הוא כ-8.5 דונם ובו 3 מבנים לשימור לא מחמיר, על פי תוכנית השימור המאושרת של העירייה.



על פי זכויות הבנייה ניתן לבנות במתחם כ-19 אלף מ"ר עיקרי, ולמעשה בין 150-130 דירות מגורים וכן ניתן קיימות זכויות מסחריות בחלק של מבני השימור במתחם. את המתחם רכש בוימלגרין באמצעות חברת בוימלגרין קפיטל שבשליטתו תמורת 52 מיליון דולר (כ-235 מיליון שקל) באפריל 2006 מידיהם של גד זאבי ודני גולדשטיין. בתחילת 2008, רכש בעל השליטה בחברת אוריין, חן למדן, מחצית מהפרויקט, לפי אותו השווי.



בחודשים האחרונים עסוק בוימלגרין בעיקר במימוש נכסים לאור קשיים שאליהן נקלעו חלק מחברות שבשליטתו. כחלק מאסטרטגיה זו הועמד גם מתחם אסותא למכירה.



בקבוצת העיר החדשה, סירבו להתייחס לפרסומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully