וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לטענת משרד התחבורה: מספר המכוניות הישנות שנרשמו כחדשות יותר מגיע ל-5,500

דניאל שמיל

10.9.2009 / 14:52

כך עולה מנתוני איגוד יבואני הרכב; משרד התחבורה: התגלו שני מקרים בודדים שתוקנו במיידי



פרשיית הטעות במסמכי הרישוי לרכב שנחשפה ב-themarker ממשיכה לעורר גלים. באיגוד יבואני הרכב טוענים כי לא מדובר במכוניות ספורות, כדברי משרד התחבורה, אלא בלא פחות מ-5,500 מכוניות. למעשה, מדובר בכל המכוניות מיבוא אישי שהגיעו לישראל בשנתיים האחרונות.



באיגוד החליטו להקים קו סיוע טלפוני, בו יוכל הציבור לברר את ההיסטוריה של מכוניתו ואת מספר הבעלים הקודמים. הבדיקה תהיה אנונימית ובעל הרכב יתבקש למסור רק את מספר השלדה של רכבו.
מדובר בטעות במסמכי הרישוי של מכוניות מייבוא אישי, שנרשמו בארץ כמכוניות יד ראשונה. היבואנים שילמו עבור המכונית מסי קנייה מופחתים כשל מכונית משומשת ולאחר מכן רשמו אותן במשרד הרישוי כחדשות יותר וללא בעלים קודמים.



מקור הטעות הוא בתקנות משרד התחבורה שביטלו את שנת המודל והחליפו אותה בתאריך הייצור. תאריך הייצור של כל מכונית שמגיעה לישראל ביבוא סדיר נרשם, ואם היא לא נמכרת בתוך שנה מיום ייצורה היא נרשמת על שם היבואן. התאריך המופיע ברישיון הוא תאריך העלייה על הכביש - בין שהמכונית נמסרה לצרכן ובין שנרשמה בבעלות היבואן. ביבוא האישי נחשב התאריך שבו נרשמה המכונית בחו"ל כתאריך העלייה על הכביש. מתברר שפקידי הרישוי טעו והתייחסו לתאריך בו נרשמה המכונית בחו"ל כאל תאריך הייצור. כך נרשמה המכונית כחדשה יותר מכפי שהיא בפועל.



ייתכן כי חלק מבעלי המכוניות מודעים לבעיה ברישום ואף נהנו ממנה. אולם, ערכה של המכונית כמשומשת יורד וכאשר היא תימכר בשוק המשני (שנתיים אחרי שהגיעה לארץ, לפי החוק), הרוכש עלול לשלם עליה סכום מופרז. לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, אובדן הערך המצרפי של המכוניות, עם תיקון הטעות, ינוע בין 250 ל-500 מיליון שקל.



תגובת משרד התחבורה: "מבדיקת אגף מערכות מידע במשרד התחבורה אשר בוצעה בשלושת הימים האחרונים התגלו שני מקרים בודדים שתוקנו באופן מיידי. בהתאם לנוסח החוק והנהלים, מועד הרישום של רכב ביבוא אישי צריך להיות מוקדם מבין השניים: 12 חודש ממועד היצור או מועד רישום לראשונה לתנועה בדרכים במדינות חוץ. הטעות שארעה היתה חיבור 12 החודשים למועד הרישום לראשונה במדינת חוץ. מאחר שאין כל הגיון להפלות בין יבוא אישי למסחרי פנה סמנכ"ל תנועה במשרד התחבורה לרשות המסים לשנות את הרישום בפועל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully