וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'נרל מוטורס הודיעה על מכירת אופל הגרמנית

סוכנויות הידיעות

10.9.2009 / 17:07

החברה נמכרה לקונסורציום הכולל את ספקית חלקי הרכב הקנדית מאגנה והבנק הרוסי סברבנק. התנאים הכספיים של העסקה לא נמסרו

רויטרס

צילום: רויטרס עריכה: לירז ליבנה

ענקית הרכב האמריקאית ג'נרל מוטורס הודיעה היום על מכירת עסקיה באירופה, ובכלל זה חטיבת אופל הגרמנית, לקונסורציום הכולל את ספקית חלקי הרכב הקנדית מאגנה והבנק הרוסי סברבנק. התנאים הכספיים של העסקה לא נמסרו.

בעקבות העסקה, יחזיקו מאגנה - ספקית חלקי הרכב הגדולה בקנדה - וסברבנק ביחד ב-55% ממניות אופל ואילו gm תמשיך להחזיק בנתח של 35% מהמניות. עובדי אופל יחזיקו ב-10% הנותרים. אופל תמשיך להוות חלק ממערך פיתוח המוצרים העולמי של GM, והחברות ימשיכו לחלוק טכנולוגיות.

מנכ"ל GM, פריץ הנדרסון, אמר כי דירקטוריון GM הגיעה להחלטה על מכירת אופל למאגנה לאחר שבועיים של דיונים על פרטי ההסכם וסוגיות נלוות לו. מספר סוגיות הקשורות לעסקה שטרם נפתרו, יסוכמו בשבועות הקרובים כדי להבטיח את סגירתה הסופית של העסקה, ובכלל זה השגת תמיכתם של איגודים העובדים והבטחת השתתפות ממשלת גרמניה במימון העסקה. חתימה על ההסכם צפויה בתוך מספר שבועות, וסגירתה חודשים הקרובים.

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, הודתה היום לממשל האמריקאי על תפקידו בסגירת עסקת מכירת חטיבת אופל, אשר מעסיקה כ-25 אלף בני אדם בגרמניה. ממשלת גרמניה העניקה עד כה הלוואות בסך 1.5 מיליארד יורו לאופל.

החטיבה האירופית של GM, אשר מלבד אופל כוללת גם את מותג הרכב הבריטי VAUXHALL, מחזיקה בנתח של 7.6% משוק המכוניות באירופה, לפי נתוני ארגון ACEA. כוח העבודה הכולל של החטיבה הוא כ-55 אלף עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully