וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

41% מהציבור: על הממשלה להשקיע בחינוך לצמצום הפערים; רק 19% תמכו בהגדלת קצבאות

ליאור דטל

10.9.2009 / 17:04

הקר בוצע ע"י של הלמ"ס; 4% טענו כי יש להעלות את המסים בקרב השכבות החזקות



41% מהציבור מאמינים כי על הממשלה להשקיע בחינוך כדי להביא לצמצום הפערים בחברה. כך עולה מהסקר החברתי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ב-2008. במסגרת הסקר, רואיינו כ-7,300 משתתפים בני 20 ומעלה, המייצגים כ-4.6 מיליון תושבים מקבוצת הגיל הזאת באוכלוסייה.



במקום השני, אחרי השקעה בחינוך, טענו 34% מהנשאלים כי על הממשלה לעודד תעסוקה ולייצר מקומות עבודה חדשים כדי לצמצם את הפערים בחברה ו-19% טענו כי יש להגדיל את תקציבי התמיכות לשכבות החלשות. רק 4% מהנשאלים מאמינים כי העלאת מסים לשכבות החזקות תצמצם את הפערים בחברה.



לפי הסקר, גברים תמכו יותר מנשים בחינוך לצורך הקטנת הפערים – 45% מהגברים חשבו כך לעומת 37% מהנשים, בעוד שיותר נשים טענו שיש להגדיל את הקצבאות לחלשים (21%) לעומת גברים (16%). בנוסף, קיים שוני בין דעות המועסקים למובטלים. 47% מהמועסקים טענו כי יש להשקיע בחינוך, לעומת שליש מהבלתי מועסקים שתומכים יותר בעידוד תעסוקה (40% מהלא מועסקים לעומת 34% מהמועסקים). גם העשירים (בעלי הכנסה גבוהה מ-14 אלף שקל בחודש) תומכים יותר בחינוך (69%), מאשר בעלי הכנסה של עד 7,500 שקל לחודש (38%).



קיים הבדל גם בין נשאלים חרדים לחילונים. בעוד שבקרב החילונים והדתיים יותר ממחצית (53%) תמכו בהשקעה בחינוך, רק 28% מהחרדים טענו כך. 45% מהחרדים טענו כי הפיתרון טמון במתן קצבאות ותמיכות לשכבות החלשות.



לשאלה לאיזו קבוצת אוכלוסייה חשוב לתת העדפה מתקנת, השיבו 46% מהנשאלים כי קבוצת הנכים היא הראויה ביותר - שיעור גבוה בהרבה משאר הקבוצות. כ-15% ענו כי קבוצת המבוגרים זקוקה להעדפה מתקנת. קבוצת הנשים והעולים החדשים נתפשות כראויות באופן שווה (כ-13%).



הלמ"ס ציינו כי רק 2% מהנשאלים היהודים ציינו כי יש לתת העדפה מתקנת לערבי ישראל, לעומת 46% שחשבו כך בקרב קבוצת הערבים. נשים תפשו את עצמם כקבוצה שראויה יותר להעדפה מתקנת (18%), לעומת תשובות הגברים (8%).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully