וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גבאי נתפש כקומבינטור, שעושה עסקים באופן יצירתי"

שוקי שדה

11.9.2009 / 7:13



>> אחד הגיבורים בפרשת מנורה מבטחים הוא סוכן הביטוח עזרא גבאי. באמצעותו קיבלו לא מעט מפורסמים הלוואות ממנורה, בהם מאמן הכדורגל אבי נמני, הח"כים לשעבר יורם מרציאנו ודניאל בן לולו, וראש עירית קרית אתא יעקב פרץ.

"נתתי ללקוחות שלי הלוואות כחוק. הצ'קים הם של חברת מנורה ואני בסך הכל מתווך", אומר גבאי. לפי מקורות בענף הביטוח, גבאי מבטח לא מעט רשויות מקומיות, גם בזכות קשרים פוליטיים שצבר במהלך השנים. בעברו היה גבאי פעיל ליכוד שצמח בסניף רמת גן.



"גבאי הוא יותר ביזנסמן מפוליטיקאי", אומר ח"כ כרמל שאמה, המכיר אותו מסניף הליכוד ברמת גן, "הוא נתפש כקומבינטור, אחד כזה שידו בכל ויד כל בו. הוא מאוד יצירתי בדרך שבה הוא עושה עסקים".



פרץ, ראש עיריית קרית אתא ואיש ליכוד ותיק, קיבל ממנורה, באמצעות גבאי, הלוואה של 250 אלף שקל, שניתנה בפברואר 2006. החיבור בין השניים החל כמה שנים קודם. עיריית קריית אתא העבירה את תיק הביטוח העירוני לגבאי, על אף שזה נשאר באותה החברה: איילון. "לא הבנתי את ההחלטה. הרבה יותר נוח לעבוד עם מישהו שגר בעיר", אמר השבוע גורם בקרית אתא המעורה בפרטים. התברר לי שגבאי פעיל בליכוד, עם השפעה לא מעטה במרכז. אולי פרץ היה צריך את הכוח שלו בעניינים פוליטיים, זמן קצר לאחר מכן נערכו בחירות למזכירות הארצית של הליכוד ופרץ נבחר שם".



גבאי, בתגובה : "אין לי שום עניינים פוליטיים עם פרץ. הוא לקח הלוואה ממנורה ושילם אותה כנדרש". מעיריית קריית אתא נמסר: "העירייה עובדת מול חברות הביטוח ומטרתה לקבל את העלות הביטוחית הטובה ביותר, תוך שהיא פועלת על פי הנהלים ובשקיפות מלאה. פרץ קיבל הלוואה בתנאים רגילים, והיא הוחזרה". מנורה סירבה למסור פרטים לגבי ההלוואה של פרץ.



הקשרים של גבאי עם הח"כ לשעבר מרציאנו, מסועפים יותר. גבאי, שהוא גם הבעלים של חברת איזוטסט, תרם למרציאנו 9,000 שקל כשזה התמודד בפריימריז בעבודה. בתחקיר שפורסם בעבר ב"הארץ" נחשף כיצד ניסה מרציאנו לסייע לגבאי במסגרת מלחמות עסקיות עם מתחרים, תוך שהוא מפעיל לחץ על עובדת מדינה בכירה. בתגובה טען מרציאנו שהוא פעל ללא דופי בעניין זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully