וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יבואני הרכב: 5,500 מכוניות משומשות נרשמו בטעות כחדשות; משרד התחבורה: רק שתי מכוניות

מאת דניאל שמיל

11.9.2009 / 7:13

לטענת יבואני הרכב, הטעות נוגעת לכל המכוניות מיבוא אישי בשנתיים האחרונות



>> פרשיית הטעות במסמכי הרישום לרכב, שנחשפה ב-themarker, ממשיכה לעורר הדים. באיגוד יבואני הרכב טוענים כי הטעות לא נפלה ברישום של מכוניות ספורות, כדברי משרד התחבורה, אלא ברישומן של לא פחות מ-5,500 מכוניות - כל המכוניות מיבוא אישי שהגיעו לישראל בשנתיים האחרונות.

במשרד התחבורה מכחישים את הטענה: "מבדיקת אגף מערכות מידע במשרד התחבורה שבוצעה בשלושת הימים האחרונים התגלו שני מקרים בודדים שתוקנו באופן מיידי. בהתאם לנוסח החוק והנהלים, מועד הרישום של רכב ביבוא אישי צריך להיות המוקדם מבין השניים: 12 חודשים ממועד הייצור או מועד הרישום לתנועה בדרכים במדינות חוץ. הטעות שאירעה היתה חיבור 12 החודשים למועד הרישום במדינת חוץ. מאחר ואין כל היגיון להפלות בין יבוא אישי למסחרי פנה סמנכ"ל תנועה במשרד התחבורה לרשות המסים לשנות את הרישום בפועל".



מדובר בטעות במסמכי הרישוי של מכוניות מיבוא אישי, שנרשמו בישראל כמכוניות יד ראשונה. מייבאי המכונית שילמו על המכונית מסי קנייה כמשומשת, אך במשרד הרישוי נרשם "0" במספר הבעלים הקודמים וגם תאריך העלייה הפך למאוחר יותר.



ייתכן שחלק מבעלי המכוניות מודעים לבעיה ברישום ואף נהנו ממנה. אולם, ערכה של המכונית כמשומשת עולה וכאשר היא תימכר בשוק המשני (שנתיים אחרי שהגיעה לישראל, לפי החוק), הרוכש עלול לשלם עליה סכום מופרז. לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, אובדן הערך המצרפי של המכוניות, עם תיקון הטעות, יהיה 250-500 מיליון שקל.



באיגוד יבואני הרכב החליטו להקים קו סיוע טלפוני, בו יוכל בעל רכב לברר את ההיסטוריה של מכוניתו ואת מספר הבעלים הקודמים. הבדיקה תהיה אנונימית ובעל הרכב יתבקש למסור רק את מספר השלדה שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully