וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד הזדמנות לרייפמן: צו המאסר נדחה ליום שלישי

מאת נורית רוט

11.9.2009 / 7:13

המנהל המיוחד עו"ד איתן ארז: "האם באמת מצפים שנאמין שאדם מחזיק מניות בשווי של 100 מיליון שקל ולא יודע איך להחזיר אותן?"



>> שופט בית המשפט העליון חנן מלצר עיכב אתמול את מאסרו של יו"ר אמבלייז, אלי רייפמן, עד יום שלישי, אז יערך דיון נוסף בעניינו.

השבוע החליטה השופטת אלשיך להורות על מאסרו של רייפמן, אם לא יעביר עד יום שלישי האחרון בצהריים את מניות אמבלייז לידי המנהל המיוחד שמונה לנכסיו במסגרת הליכי פשיטת רגל שנפתחו נגדו. אלשיך מתחה ביקורת קשה על רייפמן וכינתה אותו "אדם מתוחכם שאינו חושש לשנות גרסאות לפי העניין". היא ציינה כי אופציית המאסר הקבועה בפקודת בזיון בית המשפט נועדה בדיוק לנושים מסוגו של רייפמן.



במארס 2009 ניתן צו כינוס נכסים נגד רייפמן, לבקשת שתי חברות נושות שלו. בהמשך מונה מנהל מיוחד על נכסיו, עו"ד איתן ארז. בבקשה שהגיש ארז לבית המשפט המחוזי בתל אביב נטען כי בחקירות במשרדי הכונס הראשי חזר רייפמן וטען כי אחזקותיו באמבלייז מסתכמות ב-39 מיליון מניות. נתון זה סותר את הדיווח של רייפמן בתצהיר שהוגש בתחילת השנה, לפיו יש לו 22.8 מיליון מניות. ארז טען כי חלק ממניותיו של רייפמן רשומות על שם חברה, "כדי להסתיר מיריביו את מספר המניות המדויק שבשליטתו". בבקשתו דרש ארז להורות לרייפמן להעביר לאלתר את מניות אמבלייז לחשבון קופת הכינוס בבנק לאומי. להערכת ארז, שווי המניות הוא כ-30 מיליון דולר. השופטת אלשיך נענתה לבקשה והוציאה את הצו ב-1 ביולי.



רייפמן רץ לבית המשפט העליון וביקש לעכב את ההחלטה על מאסרו, שכן לדבריו סד הזמנים שהוטל עליו בהחלטתה של אלשיך - 24 שעות להעברת המניות - הינו בלתי אפשרי לאור המורכבות של הליך ההעברה. לדבריו, עד שיקבל תשובות מהנאמנים בלונדון המחזיקים את המניות יחלפו כמה שבועות. השופט חנן מלצר נעתר לבקשתו ועיכב את החלטת המאסר עד אתמול.



השופט מלצר דחה את טענותיהם של באי כוחו של רייפמן, עוה"ד שלומי תורג'מן ודורון אפיק, לפיהן העברת המניות מידי הנאמנים למנהל המיוחד היא הליך מסובך. הוא ביקר את השניים על שלא עשו מספיק כדי להביא להעברת המניות בהתאם לצו.



עו"ד ארז אמר בדיון כי הוא ממתין להעברת המניות מ-1 ביולי, אז ניתן הצו להעברתן. הוא הוסיף כי אם רייפמן באמת היה מעוניין בכך, "הפעולה היתה לוקחת לו 3-5 דקות. האם באמת מצפים שנאמין שאדם מחזיק מניות בשווי 100 מיליון שקל ולא יודע איך להחזיר אותן?"



מלצר הציע לבאי כוחו להסכים להסדר לפיו הצו יעוכב בכפוף לביצוע הוראות שונות: בין השאר יוצאו ל-41 הנאמנים מכתבים שבהם יאמר להם כי ניתן צו על פיו כל המניות המוחזקות על שם רייפמן ו/או עבורו יועברו מיידית לידי המנהל המיוחד. במקביל ימסור רייפמן עד יום ראשון פירוט של כל המניות בבעלותו או באחזקתו באמבלייז וכן כל האופציות שבידיו ויחלק את הבעלות או האחזקה עליהן למניות ואופציות שרשומות על שמו ולמניות ואופציות המוחזקות בעבורו על ידי צדדים שלישיים כלשהם. כמו כן, יציין אילו שעבודים - אם קיימים - על המניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully