וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד ת"א נדל"ן 15 ירד ב-5% השבוע

נתן שבע

11.9.2009 / 7:13

מדד ת"א 25 ירד ב-1.1% אתמול ובסיכום שבועי נחלש ב-0.6%. כמו בחודש האחרון המשיכה הבורסה לנוע בין 950 ל-1,004 נקודות



>> יום תנודתי עבר אתמול על הבורסה של תל אביב. המסחר נפתח בעלייה של 1% בעקבות העליות בארה"ב שלשום, אם כי צניחה של 5.4% במניית החברה לישראל בעקבות הסדר חוב המתקרב בצים, ירידות במניות הנדל"ן ושינוי מגמה באירופה - העבירו את הבורסה לירידות. מדד ת"א 25 (מעו"ף) איבד 1.1% ל-965 נקודות, מדד ת"א 100 השיל 1% ל-895 נקודות ומדד תל-טק 15 ירד ב-0.7%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.4 מיליארד שקל.



מדד ת"א 25 איבד 0.6% השבוע ומדד תל אביב 100 ירד ב-1% בסיכום שבועי. הבורסה נעה בחודש האחרון ברצועה צרה של שבין 950 ל-1,004 נקודות, וגם השבוע היא שמרה על טווח תנודות צר. נראה כי כל עוד לא יגיעו נתונים חדשים על הכלכלה האמריקאית ייעצר הראלי בבורסות העולם בחודשים האחרונים.

עם זאת, אין להתעלם מהעובדה כי בתוך שבועיים שתיים מהחברות הגדולות בישראל, אפריקה ישראל וצים, מתכננות להגיע להסדר עם בעלי האג"ח. אם מגמה זו תימשך, הסדרים כאלה ילחצו על הבורסה. מדדי התל בונד נלחצו גם עקב הסיבה הזו, כאשר מאז ההודעה של אפריקה ישראל ועד אתמול ירדו מדדים אלו בשיעורים של עד 3.5%.



נתון בולט השבוע היה הירידה בהיקפי מחזורי המסחר, מה שיכול להסביר חלק מהתנודתיות בבורסה. נראה כי גם הציבור והמוסדיים, שהגדילו את רכיב המניות בחודשים האחרונים, עברו לפוזיציה של ישיבה על הגדר.



מגמה שלילית במניות הבנקים



הסיפור המרכזי של המסחר אתמול היה החברה לישראל. החברה שלחה לבורסה שלשום הודעה מפורטת בדבר תוכנית ההבראה שהיא מתכננת לצים, ובכלל זה הגעה להסדר עם בעלי האג"ח ונושים אחרים. מדובר בהסדרים הכוללים דחיית חוב תמורת תוספת ריבית, השתתפות ברווחי צים תמורת ויתור על החוב או קבלת מניות בצים, כשבעתיד הכוונה גם להנפיק אותה. זרוע אחרת של החברה לישראל, כיל, זכתה שלשום לאמון רב של המשקיעים והבטיחה גיוס של 670 מיליון שקל. אתמול ריכזה החברה מחזור נמוך יחסית של 50 מיליון שקל ואיבדה 1.3%.



מי שממשיך לאבד גובה הוא מדד ת"א נדל"ן 15, שאיבד 2.5% אתמול, עדיין בעקבות פרשיית אפריקה ישראל. המדד איבד 5% השבוע בסך הכל ירד המדד ב-15% מאז הפרשייה של אפריקה ישראל. אפריקה איבדה 1.3% אתמול והשלימה נפילה של כמעט 7% השבוע. החברה איבדה מחצית משוויה בתוך שבועיים.



שלשום ניסה אליעזר פישמן, בעל השליטה בכלכלית ירושלים ומנהלה, להרגיע את המשקיעים. בכנס משקיעים נאמר כי כלכלית תעמוד בכל התחייבויותיה בשנתיים הקרובות. למרות זאת, המניה ירדה ב-5% אתמול.



מגמה שלילית היתה גם במניות הבנקים, כשבנק הפועלים איבדה 2.3% במחזור הגבוה בשוק של 95 מיליון שקל ולאומי ירדה ב-1.5%.



מאינד תקבל 18.5 מיליון דולר במסגרת הסדר עם הבנק שמכר לה ars. המניה זינקה ב-38% ושוויה של החברה לאחר הזינוק הוא 106 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully