וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'נרל מוטורס יוצאת במסע פרסום ראשון מאז פשיטת הרגל בכיכובו של היו"ר החדש, אד ויטאקר

ניו יורק טיימס

11.9.2009 / 12:15

במסע הפרסום, שסיסמתו "May the Best Car Win", מציעה החברה החזרים למי שלא יהיה מרוצה מהמכונית שרכש



ג'נרל מוטורס (gm) יוצאת בימים אלה במסע פרסום ראשון מאז פשיטת הרגל, שבו מככב היו"ר החדש של החברה, אדוארד ויטאקר. הוא מציע ללקוחות החברה החזר מלא בתוך 60 יום אם לא יהיו מרוצים מהרכב שרכשו.



מסע הפרסום, תחת הסיסמא "may the best car win" (שהמכונית הטובה ביותר תנצח), הוא חלק ממאמציה של gm לשנות את תדמיתה כחברה הנאבקת בקשיי מימון, בעלת מוצרים ברמה בינונית. בפרסומות בטלוויזיה, שישודרו החל מיום ראשון הקרוב בארה"ב, יופיע ויטאקר בן ה-67, מנכ"ל at&t לשעבר, שמונה ביולי ליו"ר החברה ע"י הממשל הפדרלי.



זו אינה הפעם הראשונה שיצרנית רכב מציבה את מנהליה בחזית מסע הפרסום במטרה לשפר את תדמיתה. ביל פורד, יו"ר פורד, הופיע בפרסומותיה, ומנכ"ל קרייזלר המיתולוגי לי איאקוקה, כיכב בשנות ה-80 בפרסומות החברה. ויטאקר דחה את הטענות לפיהן הוא מנסה לחקות את איאקוקה. "אני שמח לעשות זאת, רציתי לעשות זאת, ואני חושב שזה חשוב. אני משוכנע שהמכוניות שלנו טובות בדיוק כמו של שאר היצרניות, אם לא טובות מהן", אמר. עם זאת, הודה ויטאקר כי gm זקוקה לשיפור תדמיתה.



"לפני שהתחלתי בעבודה זו, אני מודה, היו לי ספקות - בוודאי כמו שלכם", אומר ויטאקר בסרטון הפרסומת. "אולם אני אוהב את מה שגיליתי. אני חושב שגם אתם תאהבו אותו" ומוסיף "אני יודע שאם תיכנסו לאחת ממכוניותינו, תאהבו את מה שתגלו".



הבחירה בויטאקר היתה טבעית, לדברי סגן יו"ר gm הותיק, בוב לוץ. "לא אני ולא המנכ"ל הנדרסון יכולנו להופיע בפרסומות, מכיוון ששמנו הוכתם", אמר לוץ. "אנחנו חלק מהחבורה שהובילה את gm במהלך פשיטת הרגל. אד הוא בהחלט לא חלק מהתעשייה בדטרויט".



במסגרת מסע הפרסום מבטיחה gm החזר כספי ללקוחות שלא יהיו מרוצים מהמכונית שרכשו בתוך חודשיים, צעד שבו נוטלת החברה סיכון. החברה מצפה להמשיך בתוכנית ההחזרים לפחות עד נובמבר. במסגרת מסע הפרסום מתכוונת gm גם להציג השוואות בין כלי הרכב שלה לאלה של מתחרותיה החזקות, כגון טויוטה ופורד.



ביוני השנה הכריזה ג'נרל מוטורס על פשיטת רגל, בעקבות הפסדים של 88 מיליארד דולר בחמש השנים האחרונות, אך תוך 40 יום יצאה החברה מפשיטת הרגל ונכסיה הטובים אורגנו בחברה חדשה, כאשר הממשל האמריקאי מחזיק ב-60.8% ממניותיה. מכירותיה של gm בארה"ב צנחו עד כה השנה ב-35% ונתח השוק שלה בארה"ב הצטמצם לשיעור שפל של כ-19%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully