וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר בעולם רשם הנפילה השבועית החדה ביותר מאז חודש מאי; צנח ב-15% תוך חצי שנה

נמרוד הלפרן

11.9.2009 / 20:40

השלים רצף הירידות הארוך ביותר מול הין היפני מאז דצמבר; נחלש השבוע ב-2% מול היורו; איבד 2.6% מול הין



הדולר, אשר נחשב למקלט עבור המשקיעים בעתות משבר, נחלש מול המטבעות המרכזיים בעולם זה היום השישי ברציפות - הרצף הארוך ביותר מאז חודש מארס - לאחר שנתוני מקרו חיוביים שפורסמו היום בארה"ב, חיזקו את ההערכות כי הכלכלה הגדולה בעולם יוצאת ממיתון, והגבירו את תיאבון המשקיעים לסיכונים.



הדולר נחלש מול היורו ב-0.2% לרמה של 1.4582 דולר ליורו, לאחר שמוקדם יותר היום כבר נפל לשער של 1.4634 דולר ליורו - רמתו הנמוכה ביותר מאז אמצע חודש דצמבר. בסיכום שבועי, איבד הדולר מול היורו 2.1% - הנפילה השבועית החדה ביותר מאז מאי.



הדולר נופל ב-1.3% מול הין היפני לשער של 90.57 ין לדולר, לאחר שמוקדם יותר היום נחלש לרמה של 90.54 ין לדולר - רמתו הנמוכה ביותר מאז אמצע חודש פברואר. הדולר נפל השבוע ב-2.6% מול הין, והשלים בכך ירידה שבועית חמישית ברציפות - רצף הירידות הארוך ביותר מאז דצמבר. מול הליש"ט נחלש הדולר ב-0.6% לשער של 1.6742 דולר לליש"ט - שפל של חודש.



מדד הדולר של ice, העוקב אחרי שער הדולר מול המטבעות של שש שותפות סחר גדולות של ארה"ב בהן היורו, הין והליש"ט, יורד לרמה של 76.497 נקודות לאחר שמוקדם יותר היום כבר נפל לרמה של 76.457 נקודות - רמתו הנמוכה ביותר מאז ה-25 בספטמבר 2008. המדד ירד בשבוע ב-2.1% - הנפילה השבועית החדה ביותר מאז חודש מאי - והשלים בכך נפילה של 14.5% מאז 4 במארס כאשר נסק לרמה של 89.624 - שיא של כמעט שלוש שנים.



שורה של נתוני מקרו חיוביים פורסמו היום בארה"ב. בטחון הצרכנים עלה בספטמבר בשיעור חד מהצפוי הודות להאטה במספר המשרות שאיבד שוק התעסוקה האמריקאי, מחירי היבוא זינקו באוגוסט בשיעור כפול מהתחזיות, והמלאי הסיטוני ירד בעקבות התאוששות במכירות.



מדד בטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן וחברת המידע הפיננסי רויטרס עלה החודש לרמה של 70.2 נקודות לעומת 65.7 נקודות באוגוסט, לפי קריאה ראשונית שפורסמה היום. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה יותר לרמה של 67.5 נקודות.



רכיב המצב הנוכחי של המדד עלה לרמה של 71.8 נקודות לעומת 66.6 נקודות באוגוסט, ורכיב הציפיות לשישה החודשים הקרובים עלה לרמה של 69.2 נקודות לעומת 65 נקודות בחודש שעבר.



מוקדם יותר היום מסר משרד העבודה האמריקאי כי מחירי היבוא בארה"ב עלו ב-2% באוגוסט - עלייה חודשית חמישית בשישה החודשים האחרונים - בעקבות עליית מחירי הנפט. העלייה היתה בשיעור כפול מתחזיות האנליסטים, לאחר ירידה של 0.7% ביולי. בניכוי מחירי הנפט, עלו מחירי היבוא באוגוסט ב-0.4% בלבד, לאחר ירידה של 0.3% ביולי.



עוד בחזית המקרו היום בארה"ב: המלאי הסיטונאי ירד ביולי ב-1.4% - ירידה חדה מהתחזיות - לאחר שהתאוששות במכירות סייעה לצמצום המלאים, מסר משרד המסחר האמריקאי. נתוני חודש יוני תוקנו לירידה של 2.1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully