וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק: יש מקום להקמת ועדה ציבורית שתבחן את כללי התחרות, אך נדמה שמסקנותיה כבר הוסקו

ערן גבאי

18.12.2001 / 12:58

זאת בתגובה לכוונת משרד התקשורת להקים ועדה ציבורית לבחינת השוק; "ללא הכרה בתחרות בין הקווים הנייחים לניידים, הלקוח לא ייהנה מהשירותים ומהורדות מחיר"



"יש מקום להקמת ועדה ציבורית שתבחן את תמונת המצב החדשה של שוק התקשורת הישראלי ואת הקונספציה הקיימת. נדרש שיעמוד בראש הוועדה הזו אדם חדש, שלא נגוע בשיקולים זרים", כך אמר היום אבי גבאי, סמנכ"ל הכלכלה של בזק , בהמשך לכוונה במשרד התקשורת להקים ועדה ציבורית לבחינת כללי התחרות.



"בזק מתייעלת מהר מכפי שגרונאו (יועץ משרד התקשורת לבחינת סלי התעריפים של בזק - ע.ג) צפה. אך נדמה לנו בבזק שהמסקנות של הוועדה הציבורית כבר הוסקו קודם שהיא קמה", אמר גבאי והוסיף, "אם גרונאו יהיה היו"ר של הוועדה הבאה, בזק רק תרוויח מכך, מותנה בכך שגרונאו יהיה עקבי".



"אם רוצים לתת למתחרות של בזק לבצע אנבאנדלינג (שימוש בקווי בזק - ע.ג) ולספק שירותים רק בשוק העסקי, ברור שהכיוון יהיה הליכה שלנו לבתי משפט".



התיול בבית המנוי, אומר אורן לידר, סמנכ"ל הכספים של בזק, הוא בעיה שיווקית שלא כמו בעיית האנבאנדלינג, שהיא שאלה כספית-מימונית.



אילן בירן, מנכ"ל בזק, אמר כי "אנבאנדלינג, מתוך תפישה רגולטורית כוללת אפשר לדון בכך, אך במצב כיום אנחנו מתנגדים לה נחרצות".



גבאי הציג את הבעיות, שלדעת בזק, נדרשת בהן התערבות של ועדה ציבורית: ראשית בעיית הגדרת התחרות בין שירותי התקשורת הנייחים לאלה הניידים. גבאי הציג את הנושא וטען כי "נותנים לשוק של כ-4 מיליארד שקל להתחרות בשוק של כ-10 מיליארד שקל.



"הצלחנו בעבר לשכנע חלקית את השר, אך הוא חזר בו. כוונתנו היא לא להסיר לחלוטין את הפיקוח על המחירים אלא להקל בו. סלקום שלחה לאחרונה מכתב לרשות השנייה בו היא התלוננה שבזק פוגעת בתחרות בענף, על כן אם גם סלקום וגם בזק טוענות שהן בתחרות, דווקא הרגולטור יחשוב אחרת.



"הוועדה החדשה תהיה חייבת להכיר בתחרות שבין הקווים הנייחים לסלולריים ולאפשר מיצוי ליתרון לגודל, אחרת הלקוח לא יוכל להינות מהשירותים ומהורדות מחירים".



הנקודה השנייה, לדברי גבאי, בה נדרשת התערבות של הוועדה החדשה, אם תקום, היא הגישה המהירה לאינטרנט המהיר, בו התחרות עומדת להתחיל בקרוב, עם כניסת הכבלים לשוק. "בזק חייבת להיות ISP (ספק אינטרנט) כמו גם הכבלים שצריכים לקבל רישיון ISP. חייבים לתת לשוק לחיות ולא רק לרגולטור".



נקודה שלישית היא שוק התקשוב, בו לטענת בזק, יש תחרות שרק הולכת ומתרחבת. "גם הכבלים ייכנסו לשוק זה", טוען גבאי. "ברור שככל שהתפוקות בשוק יילכו ויקטנו, יכול להיות שנדרש להעלות מחירים".



נקודה רביעית שמנה גבאי היא אתרי הנדל"ן, שבהם לדבריו, סלקום משלמת לבזק שליש ממחיר השוק. סלקום, לדברי גבאי, משתמשת בכסות של חיבורים ישירים, כשכל זכויות המפ"א (מפעיל פנים ארצי) ניתנות לה מבלי להחיל עליה את חובות המפ"א. כל עוד מתאפשר לסלקום לעשות זאת היא לא תבקש רישיון מפ"א", אומר גבאי.



באשר לכבלים, מציין גבאי ש"חברות הכבלים יקבלו את המיזוג שיאפשר להם לפגוע ב-YES מבלי להיכנס לטלפוניה. למה שייכנסו לשוק שקטן בהשוואה לשוק הסלולר", מסכם גבאי.


טרם התפרסמו תגובות

top-form-right-icon

בשליחת התגובה אני מסכים לתנאי השימוש

    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully