וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתה צפויה מחר ומחרתיים ברוב הרשויות המקומיות במחאה על קיצוצים במענקי האיזון

ליאור דטל

12.9.2009 / 20:40

בין הערים שאינן מקבלות מענקי איזון ולכן לא ישבתו: ירושלים, תל אביב וחיפה



מחר ומחרתיים צפויות רוב הרשויות המקומיות בישראל לשבות ולשבש את הלימודים בבתי הספר היסודיים ובגנים, פרט לחינוך המיוחד. בימים אלו לא יגיעו מאבטחים, סייעות בגנים, מזכירות, שרתים ושאר עובדי הרשויות המקומיות למוסדות החינוך בערים, וכן לא יסופקו הסעות לתלמידים ושירותי ניקיון בערים, ולא תתקיים קבלת קהל ברשויות המקומיות ובשירותי הרווחה. זאת, במחאה על קיצוצים בתקציבי הרשויות המקומיות, ובתקצבים הרחוביים, שהושתו על הרשויות המקומיות.



ממרכז השלטון המקומי נמסר כי מדובר בשביתת אזהרה וכי אם דרישתם מהמדינה לא תענה יפתחו בשביתה כללית ללא הגבלת זמן אחרי חג שמחת תורה.

הרשויות מוחות על קיצוצים במענקי האיזון הניתנות לרובן על מנת לספק שירותים לתושבים. הן דורשות תוספת תקציב למענקים של כחצי מיליארד שקל השנה, ושל כ-1.2 מיליארד שקל ב-2010. "הם רוצים להרוס אותנו ולכך לא נסכים. קיצוץ מענקי האיזון משמעו העלאת ארנונה, פגיעה בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד, קיצוץ נרחב בשרותי הכבאות ובמועצות הדתיות, פגיעה באיכות החיים", מסר יו"ר מרכז השלטון המקומי שלמה בוחבוט. עם זאת, כמה ערים גדולות שאינן מקבלות מענקי איזון לא יצטרפו לשביתה. וחלקם ישבשו את שירותי העירייה אך לא יפגעו ביום הלימודים. ערים אלה הן ירושלים, תל אביב, חיפה, נתניה, הרצליה, רעננה, אשדוד וגבעתיים.

ביום שני מתכנן מרכז השלטון המקומי להפגין מול לשכת ראש הממשלה בירושלים וכן לשבש את צירי התנועה המרכזיים בתנועה איטית של משאיות אשפה ורכבי כיבוי אש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully