וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ה-IMF, דומיניק שטראוס-קאהן: "יצאנו מהמשבר הפיננסי - אך המשבר הכלכלי עדיין כאן"

רויטרס

13.9.2009 / 9:14

יו"ר קרן המטבע הבינלאומית: מדינות ה-G20 לא עושות מספיק כדי להגביל את שכר הבנקאים



המשבר הכלכלי העולמי צפוי להימשך, למרות נתוני המקרו החיוביים שפורסמו באירופה ובארה"ב בשבועות האחרונים, ועל ממשלות העולם לא לחדול עדיין ממדיניות התמריצים שלהן – כך אמר יו"ר קרן המטבע הבינלאומית (imf), דומיניק שטראוס קאהן, בראיון למגזין הגרמני "דר שפיגל".



"יצאנו מהמשבר הפיננסי, אך המשבר הכלכלי עדיין כאן. המשבר הכלכלי העולמי יימשך, אפילו אם בגרמניה ובצרפת נרשמו נתונים טובים ברבעון השני", אמר שטראוס-קאהן, ובראיון לעיתון הצרפתי "לה מונד" הוסיף כי "אסור להפסיק את התמיכה הממשלתית בצמיחה. הצריכה הפרטית עדיין חלשה מאד, והסרת התמריצים עשויה להוביל להצתה מחודשת של המשבר".



שטראוס-קאהן התייחס בדבריו גם לסוגיית השכר והבונוסים במגזר הפיננסי, ואמר כי המדינות הגדולות בעולם לא עושות מספיק כדי להגביל את שכר הבנקאים. "בהחלט אפשר לומר שלא נעשה מספיק בנושא זה. אני מקווה שפסגת מנהיגי ה-g20 בפיטסבורג החודש תגביר את המומנטום", אמר שטראוס-קאהן, שטען כי הלקח שיש ללמוד מהמשבר הפיננסי הוא שכלכלת השוק זקוקה לחוקים כדי לתפקד היטב.



בראיון ל"לה מונד", הוסיף שטראוס-קאהן כי "אנחנו לא עושים מספיק כדי לפקח על סוגיית הבונוסים, וזה מסביר את הכעס בציבור. אמנם ננקטו צעדים כדי להוביל רפורמה בפיקוח על המגזר הפיננסי, אך הקצב איטי מדי".



שטראוס-קאהן הוסיף וקרא לממשלות לנסח אסטרטגיות יציאה לתקופה בה יוכלו לסגת ממדיניות התמריצים, אך אמר כי מסוכן לחשוב שהמשבר נגמר. "אנחנו זקוקים לאסטרטגיות יציאה, אנחנו עובדים עליהן, אך אני לא מסכים שצריך ליישם אותן בשלב זה", אמר שטראוס-קאהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully