וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר קדבורי, רוג'ר קאר: הצעת הרכש של קראפט פודס לא מושכת אותנו - אינה משקפת את שווי החברה

סוכנויות הידיעות

13.9.2009 / 9:42

קאר: אם נקבל את הצעת הרכש של קאפט ניאלץ לאמץ את המודל העסקי שלה, המנוגד לאסטרטגיה שלנו



הצעת הרכש של ענקית המזון קראפט פודס ליצרנית הממתקים קדבורי, בסך 9.6 מיליארד ליש"ט (16 מיליארד דולר), מעריכה בחסר את שווייה של החברה ותאלץ את קדבורי לאמץ מודל עסקי רווחי פחות מהמודל הנוכחי שלה – כך אמר בסוף השבוע יו"ר קדבורי, רוג'ר קאר.



הצעתה של קראפט, יצרנית המזון השנייה בגודלה בעולם, "אינה משקפת את השווי הנוכחי של קדבורי כחברה עצמאית", אמר קאר במכתב ששלח למנכ"לית קראפט פודס, איירין רוזנפלד, ושפורסם אתמול באתר החברה. "במסגרת הצעת הרכש שלכם, קדבורי תיאלץ לאמץ את המודל העסקי התאגידי שלכם, בעל פוטנציאל הצמיחה המוגבל, אפשרות לא מושכת שמנוגדת לאסטרטגיה שלנו – להישאר יצרנית של מוצרי מתיקה בלבד",אמר קאר. "קראפט היא חברה פחות ממוקדת, עם קצב צמיחה נמוך יותר", הוסיף.



קדבורי דחתה בשבוע שעבר את הצעת הרכש של קראפט, שבמקור עמדה על 10.2 מיליארד ליש"ט אך שווייה נפל בשל ירידה של 7.1%. מניותיה של קדבורי, לעומת זאת, זינקו ב-37% בשבוע שעבר והעלו את שווי השוק של החברה ל-11.4 מיליארד ליש"ט. הצעתה של קראפט משקפת לקדבורי מחיר של 745 פני למניה, פרמיה של 31% על מחיר המניה בסגירת יום המסחר ב-4 בספטמבר, אך לפי הערכות האנליסטים מחירה של קדבורי עשוי לטפס כעת עד 937 פני למניה.



לאחר דחייתה של הצעת הרכש מקראפט הודיעה קדבורי כי תהיה מוכנה לקבל הצעות רכש גדולות יותר. לפי הערכות, נסטלה, קלוג והרשי עשויות להתעניין ברכישת החברה ולהציע עד 21 מיליארד דולר עבור מניותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully