וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכזבה לקורבנות: מנהל השקעות טייוואני אמריקאי שהואשם בהונאת פונזי מת במפתיע

סוכנויות הידיעות

13.9.2009 / 11:30

דני פאנג הואשם כי שיקר למשקיעים טייוואניים, זייף מסמכים ושילם למשקיעים בחברה מכספם של משקיעים חדשים



דני פאנג, מנהל חברת השקעות טייוואנית-אמריקאית, שהואשם על ידי הרשויות בארה"ב בניהול הונאת פונזי, מת אתמול במפתיע בבית חולים בקליפורניה. פאנג היה בן 42 במותו. מהרשויות נמסר כי אין כל חשד לרצח, אך נדרשת נתיחה שלאחר המוות כדי לקבוע את נסיבות מותו.



פאנג, מייסד חברת ההשקעות הפרטיות pem גרופ, שלטענתו ניהלה נכסים בסך 4 מיליארד דולר, נעצר באפריל על ידי רשות ני"ע בארה"ב (sec) לאחר ששיקר למשקיעים טייוואניים בנוגע לרקע המקצועי שלו, זייף מסמכי ביטוח וניהל הונאת פונזי שבמסגרתה שילם למשקיעים בחברה כספים שגייס ממשקיעים חדשים. בנוסף, פאנג בדה שהיה בעבר סגן נשיא במורגן סטנלי עם תואר mba מאוניברסיטת קליפורניה באירווין.



מעבר לכך, פאנג הואשם כי ביצע 50 עסקות מזומן בסכומים הנמוכים מעשרת אלפים דולר, מאחר שלפי חוקי ארה"ב יש לדווח על עסקות שערכן גבוה מעשרת אלפים דולר. זאת על מנת להסתיר עסקות מזומן שלא דיווח עליהן לרגולטורים. פאנג כפר בהאשמות אלו, ושהה בביתו לאחר ששוחרר בערבות של מיליון דולר. משפטו, שהיה אמור להיפתח מחר, נדחה בחודש שעבר לאוגוסט 2010.



לפי נתוני החברה, 35 משקיעים עשירים ומוסדות פיננסיים השקיעו 823 מיליון דולר ב-pem גרופ בעוד שנכסיה של החברה לא עלו על 193-360 מיליון דולר. "מותו של פאנג אמנם מפתיע, אך הוא לא ישנה דבר. המשקיעים לא יקבלו את הכסף שלהם חזרה. אנשים חייבים להבין שאין יתרונות בהשקעות מסוג כזה", אמר מייקל או, נשיא חברת ביונד אסט מנג'מנט, בראיון לבלומברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully