וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדעון עמיחי: "אנחנו צריכים לחיות בבטא - גם גוגל לוקחת משהו שפועל מצוין ומשפרת בדרכים לא צפויות"

עדי דברת-מזריץ

13.9.2009 / 14:23

עמיחי דיבר בכנס In-Novation 2009 על רעיונות לחידושים וחשיבות בחירת שם המותג



איש הפרסום גדעון עמיחי דיבר בכנס הציג כמה רעיונות הקשורים לחדשנות בתקופתנו. לדברי עמיחי, כל דבר כיום צריך לזכות ליחס כאילו היה גרסת בטא: "גוגל לוקחת משהו שפועל מצוין אבל משפרת אותו באמצעות חדשנות בדרכים לא צפויות.



"ביום שהארגון מרוצה מעצמו צריך לפרוש בשיא. ככל שהמוצר טוב - אתה לא תהיה מרוצה לעולם. החיים הם בבטא – המוצר הוא רק הבסיס למוצר היותר טוב של מחר". עמיחי הסביר כי "הרשת החברתית פייסבוק כמשל אולי לא מוגדרת כגרסת בטא אבל ככה היא מתנהלת - היא משתנה ומשתכללת כל הזמן. המחשבה הראשונה החשובה לכל עסק, קטן גדול ובינוני, היא ההבנה שהמוצר לא מושלם ולא יהיה לעולם".



כיוון מחשבה נוסף, לפי עמיחי, הוא הגדרת מטרות: "מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול? מהי השאיפה הכי מרחיקת לכת שאתה יכול לדמיין?". לדבריו, "גוגל לדוגמא הוא לא מנוע חיפוש ולא אומר את זה. השאיפה הכי מרחיקת לכת שהיתה לו היא לארגן את כל המידע בעולם. לעומת זאת, פייסבוק היא לא עוד רשת חברתית. השאיפה שלה להיות רשת התקשורת של כולם באינטרנט. ebay היא לא סתם חנות ולא חושבת ככה. ההגדרה ביום הראשון היתה שכל אדם יוכל לקנות ולמכור הכל ב-ebay".



לדברי עמיחי, החלום צריך להיות "בלתי אפשרי": "יש אנשים שיש להם מצגת מפורטת למה אי אפשר לעשות את זה. בואו נחלום 5 דקות מה היה קורה אם כן".



מחשבה שלישית היא מתן תשומת לב לשם של המוצר. לפי עמיחי, "השם הוא לא משהו שולי, השם הוא יריית הפתיחה. נניח שניקח מלה כמו מיקרו אנרגי2. אם יחפשו את זה בגוגל כל מה שיימצא יהיה עליך כי אין שום דבר אחר כזה. דוגמא נוספת היא הסדרה פאפאדיזי - כל חיפוש בגוגל יגלה משהו שקשור לסדרה", עמיחי נתן דוגמאות נוספות כמו יוטיוב כמילה אחת או אמזון שלקחה בעלות על הקונצפט של החנות הגדולה בעולם.



נקודה רביעית שמעלה עמיחי היא הפלטפורמה עצמה. לדבריו, "הרעיון של גוגל היה 'אנחנו לא נקבע כלום, הגולשים יכוונו'. אמזון לא היתה החנות הראשונה באינטרנט. גוגל לא היה מנוע החיפוש הראשון. אבל כל אלה הביאו כל כך הרבה דברים חדשים ושכלולים. פייסבוק היא לא הרשת החברתית הראשונה אבל הם עשו את זה פשוט הרבה יותר טוב. בזכות רעיון, חלום, ראייה יותר קיצונית ומרחיקת לכת הם לקחו את זה לשלב הבא".



רעיון חמישי שהעלה עמיחי היא כי אין להסתפק בטוב ביותר, כי זה לא מספיק. לדבריו, "אין מושלם כי העולם משתנה כל הזמן. ביום שנדע לעשות את הדבר הכי מתאים הגולשים יגיעו בהמוניהם. משהו יותר גדול, יותר עם חזון. צריך לחלום בגדול". עמיחי סיכם כי "כשמחברים את כל הדברים – החיים הם בטא, הקצב מטורף ואנחנו משתנים כל הזמן. אז מה אם היו כבר לפנינו, העניין הוא שאנחנו צריכים לעשות את זה הרבה יותר טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully