וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיכום השבועי של קרנות הנאמנות: קצב הגיוסים הנמוך ביותר מאז ינואר 2009

יעל חלק

13.9.2009 / 15:24

מיטב בית השקעות: למרות צים ואפריקה ישראל קרנות אג"ח חברות מובילות את הגיוסים



קצב הגיוסים השבועי של קרנות הנאמנות היה בשבוע שעבר הנמוך ביותר מאז ינואר 2009. תעשיית קרנות הנאמנות רשמה בשבוע החולף גיוסים של כ-200 מיליון שקל. בניטרול הקרנות הכספיות שפדו כ-190 מיליון שקל, גייסה תעשיית הקרנות המסורתיות כ-400 מיליון שקל או כ-80 מיליון שקל ליום, ירידה במחצית לעומת ממוצע הגיוס היומי בראשית החודש (1-3.9.09).



גיא בן שבת, ממיטב בית השקעות, מסביר כי הקרנות השקליות, שרשמו בתחילת החודש פתיחה סוערת, עברו במהרה לצד הפודה עם יציאת כספים של כ-40 מיליון שקל. עם זאת, הן עדיין נמצאות בטריטוריה החיובית מתחילת החודש עם גיוס של כ-160 מיליון שקל.



קרנות אג"ח חברות וכללי המשיכו לגייס אך בקצב נמוכים יותר. בשבוע החולף הן גייסו כ-165 מיליון שקל - גיוס יומי של כ-30 מיליון שקל. קצב זה היווה ירידה של כ-50% בקצב הגיוסים היומי מראשית החודש וירידה של כ-80% מחודש אוגוסט. מתחילת החודש הן הובילו את טבלת המגייסות עם כניסת כספים של כ-350 מיליון שקל. גיוס זה ראוי לציון לנוכח האווירה השלילית ששררה בשוק זה עקב האפקט הכפול של וצים. גיוס של כ-210 מיליון שקל הספיק כדי להוביל את קרנות אג"ח מדינה צמודות מדד לראש טבלת המגייסות השבועית. מדובר על הגיוס השבועי הגבוה ביותר בחמשת השבועות האחרונים. מתחילת החודש הן מתמקמות במקום השני בטבלת המגייסות, עם כניסת כספים של כ-260 מיליון שקל. הקרנות הכספיות רשמו את הפדיון השבועי הנמוך ביותר בשבועיים האחרונים עם יציאת כספים של כ-190 מיליון שקל, או קצב פידיון יומי של כ-40 מיליון שקל.







בשוק המניות נרשמו בשבוע האחרון ירידות שערים, אך הקרנות המנייתיות (ישראל, חו"ל וגמישות) הצליחו בכל זאת לגייס. בשבוע החולף הן הוסיפו עוד כ-30 מיליון שקל שהובילו אותן לגיוס חודשי של כ-50 מיליון שקל. מתחילת חודש ספטמבר צמחה תעשיית קרנות הנאמנות בכ-320 מיליון שקל.העלייה מיוחסת לגיוסים נטו של כ-490 מיליון שקל ולירידת ערך נכסי הקרנות בכ-180 מיליון שקל, וזאת על רקע ירידה במדד מיטב לקרנות הנאמנות בשיעור של כ-0.1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully