וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית משפט: דפי זהב תוכל להפעיל אתר אינטרנט לאיתור מספרי טלפון שיתחרה ב-144

הילה רז

13.9.2009 / 18:56

לפני כשלושה חודשים הגישה בזק בקשה להוצאת צו המניעה מאחר שלטענתה האתר מבוסס על מאגר הנתונים של 144



חברת דפי זהב תוכל להפעיל אתר אינטרנט לאיתור מספרי טלפון שיתחרה בשירות 144 של בזק - כך פסק היום השופט אבי זמיר בית המשפט המחוזי בתל אביב. השופט זמיר דחה את בקשתה של חברת בזק להוציא צו מניעה זמני המורה לדפי זהב להימנע מהפעלת האתר.



לפני כשלושה חודשים הגישה בזק את הבקשה להוצאת צו המניעה מאחר שלטענתה האתר מבוסס על מאגר הנתונים של 144, שהוא רכוש של בזק ומוגן בזכויות יוצרים. בזק הגישה במקביל תביעה בסך 2.5 מיליון שקל.



לפני כחודש הגישה דפי זהב את תגובתה וטענה כי כי בזק מחזיקה במעמד מונופוליסטי בתחום התקשורת הנייחת ומנסה למנוע תחרות בשוק איתור מספרי טלפון, בו היא הספקית היחידה של שירותי מודיעין - בשירות מוקד הטלפוני 144 ובאתר האינטרנט עבור מנויים פרטיים של כל חברות הטלפוניה בישראל. דפי זהב האשימה את בזק כי העלות היקרה לאיתור מספר טלפון במוקד 144 של בזק - 1.72 שקל לחיפוש ו-60 אג' בגין הקישור לשיחה - משקפת תעריף מונופוליסטי המנחה את התנהלותה של בזק.



במשך 27 שנים העבירה בזק לדפי זהב את בסיס הנתונים שלה על מספרי טלפון פרטיים ודפי זהב הדפיסה מדריכים עם טלפוניים של בתי עסק ואנשים פרטיים. לפני כחצי שנה הודיעה בזק לדפי זהב כי החל מיולי הסתיים שיתוף הפעולה ביניהן.



השופט זמיר ציין בהחלטתו כי "ספק רב אם לבזק זכות יוצרים במאגר מידע 144.... דפי זהב עושה שימוש, כך נראה, רק בנתונים הגולמיים, לא בפלטפורמה". השופט הוסיף כי "בזק לא הראתה כי במאגר מושקעת יצירתיות; במאמץ אין די, וספק בעיניי אפילו אם ניתן לראות באותן שאלות בודדות המופנות ללקוח בזק שיוצר קשר עם השירות באופן אקראי וקבלת פרטיו העדכניים, משום 'מאמץ' כלשהו".



השופט הבהיר כי דעתו אינה נוחה מהדרך שבה נשאבו הנתונים מאתר בזק, אולם לדבריו השאלה תיבחן בתביעה העיקרית ובמידה שבזק תזכה בתביעה ותוכיח את נזקיה, היא תוכל לזכות בתשלום מדפי זהב. השופט פסק כי בזק תישא בהוצאות משפט של דפי זהב בסך 50 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully