וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מנקה את הבית ומי מוריד את הזבל?

עמירם כהן

13.9.2009 / 19:33

ב-42% מבתי האב בישראל הגבר אחראי על הורדת הזבל; ב-7% מהבתים הגברים מסייעים באופן משמעותי בניקוי הבית



ב-42% מבתי האב בישראל הגבר אחראי על הורדת הזבל, אך רק ב-7% מהבתים הגברים מסייעים באופן משמעותי בניקוי הבית - כך עולה מסקר שערכה חברת "סאסאטק" לייצור חומרי ניקוי מקיבוץ סאסא.



הסקר, שביצעה חברת הסקרים "מותגים", כלל מדגם ארצי של 500 מרואיינים. מהתוצאות עולה כי לקראת ראש השנה ירכשו הישראלים חומרי ניקוי ב-80 מיליון שקל, שהם כ-15% מסך המכירות השנתיות של חומרי ניקוי המסתכמות ב-570 מיליון שקל.



לגבי חלוקת עבודות הבית בקרב בני המשפחה, מהסקר עולה כי ב-53% מבתי האב הנשים שוטפות את הכלים לעומת 13% בלבד מהבתים בהם הגברים אחראיים לכך. בנוסף, 49% מהנשים שוטפות את הריצפה בבית לעומת 10% מהגברים. בנושא הזבל הגבר הישראלי מוביל בביטחה - 42% מהגברים מורידים את הזבל.



ממצא מאלף בסקר חשף כי הגבר החרדי לא טורח לנקות אחריו. רק 2% מהגברים החרדיים מסייעים באופן משמעותי בניקיון הבית לעומת 8% מהחילוניים. עוד נמצא כי 22.6% מבתי האב מעסיקים עוזר/ת באופן קבוע.



ומי הם אותם גברים שמשתתפים בניקיון? מתברר שמדובר באלו המרוויחים יותר. מהסקר עולה כי ככל הנראה השתתפות בניקיון הבית מושפעת גם מרמת ההשכלה וההכנסה: רק 2.5% מהגברים בעלי הכנסה מתחת לממוצע משתתפים בעבודות הניקיון בבתיהם לעומת 5.4% מהגברים בעלי הכנסות הגבוהות מהממוצע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully