וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה ורשות ני"ע יוזמות תיקון לתקנון שיאפשר למנוע השעיית המסחר באג"ח של חברת החשמל

טל לוי

14.9.2009 / 11:26

התיקון שיחול על כל החברות, יאפשר למנוע הקפאת המסחר במידה שחברה קיבלה מרשות ני"ע ארכה להצגת הדו"חות



הבורסה ורשות ניירות ערך יוזמות תיקון לחוק הבורסה, שאמנם יחול על כל החברות אך יסייע בטווח הקצר מאד לחברת החשמל.



בתחילת ספטמבר אישר דירקטוריון חברת החשמל את הנחיית רשות ני"ע להפחתה של 6-5 מיליארד שקל ממצבת התחייבויותיה הפנסיוניות של החברה. זאת, בעקבות דו"ח אקטואר החברה לפיו נופחו לכאורה ההתחייבויות בהסתמך על הנחות אקטואריות מוטעות. הפחתה זו עתידה להגדיל את הונה העצמי של החברה בסך של 4-3 מיליארד שקל כבר בדו"חות הכספיים של הרבעון השני של 2009, אותם תפרסם החברה עד סוף אוקטובר. ואולם בדיקת האקטואר עדיין בעיצומה, ולא מן הנמנע כי לא יהיה זה התיקון האחרון לו תידרש החברה.



בעקבות המחלוקת, העניקה רשות ניירות ערך ארכה בת חודשיים להגשת הדו"חות הכספיים לרבעון השני של 2009, כך שהחברה אמורה להגישם ב-30 באוקטובר. עם זאת, תקנון הבורסה קובע כי חברה שלא הגישה את הדו"חות כעבור חודש מתאריך ההגשה המקורי (כלומר, בתום ספטמבר) גם אם החברה זכתה בארכה מאת הרשות.



בבורסה וברשות ניירות ערך סבורים כי במידה שחברה זכתה באישור רשמי מהרשות להגיש את דו"חותיה באיחור, יהיה זה לגיטימי למנוע את הקפאת המסחר באיגרות החוב של החברה. התקנון הנוכחי אינו מותיר לבורסה שיקול דעת ומורה על הקפאת המסחר באיגרות.



אי לכך, יוזמות הרשות והבורסה תיקון לחוק שיאפשר לבורסה שיקול דעת ויאפשר לה להכריז כי המסחר באיגרות החוב ימשך גם אם חברה מאחרת בהגשת הדו"חות. ההתניה היא שהאיחור יהיה באישורה של רשות ניירות. ערך. כדי לשנות את התקנון\ יש צורך באישור דירקטוריון הבורסה וכן באישור רשות ניירות ערך. גורם שלישי שאמור לאשר שינוי שכזה הוא ועדת הכספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully