וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.בי.אי מעלים את ההמלצה למניית גזית גלוב לקנייה, במחיר יעד של 40.5 שקל למניה

TheMarker Online

14.9.2009 / 11:29

השיפור המסתמן בכלכלה העולמית וניצול ההזדמנויות של החברה בעת המשבר, מציבים את גזית גלוב בעמדת זינוק טובה מאוד



מהיכן צפויה הצפת ערך ?



להערכת האנליסטים של אי.בי.אי, בפעילות הפרטית בישראל של ייזום והפעלה של מרכזי הקניות גלום פוטנציאל להצפת ערך. הדוגמאות הן הייזום והפתיחה של מרכז g כפר סבא ב-2009 והפתיחה הצפויה של ה-g cinema city בראשון לציון בתחילת 2010.



אורי ליכט, מנהל מחלקת מחקר ב-אי.בי.אי: "להערכתנו ניתן להנפיק את החברה בבורסה בישראל (חברות הפועלות בענף נסחרות כיום לפחות סביב ההון העצמי שלהן) או למכור חלקים בנכסים תוך שמירה על הניהול, בשני המקרים המתוארים העסקאות יתבצעו להערכתנו במחירים הגבוהים ממה שרשום בספרי החברה".



citycon - מניית החברה אמנם נחבטה קשות בשנתיים האחרונות, אך להערכת האנליסטים של אי.בי.אי. לאור חוזקה של הכלכלה הפינית, התפוסה הגבוהה בנכסי החברה ואיכות הנכסים, פוטנציאל ההתאוששות של המנייה גם הוא גבוהה.



רשמים מתקופת המשבר



• בשנה וחצי האחרונות הגדילה הקבוצה משמעותית את אחזקותיה הישירות בחברות הבנות ובסך הכול
השקיעה סכום של כ-3.5 מיליארד שקל בחברות הבנות במהלך 12 החודשים האחרונים ובנוסף השקיעה
החברה מאות מיליוני שקל ברכישה של אג"ח של חברות הבנות.



• החברה רוכשת כל הזמן אג"ח של עצמה.



• בימים אלו בהם הסדרי חוב של חברות נדל"ן מרחפים באוויר, מוכחת החשיבות של יכולת גיוס חוב וגיוס בפועל של חוב. החברה הייתה מחברות הנדל"ן היחידות (והראשונה) לחזור ולגייס חוב בשוק גם בתקופות קשות (כשהריביות הנדרשות היו גבוהות יותר) וגם בצורה של גיוס מגובה בנכסים.



• לאור זאת, פריסת החוב הארוכה של החברה חשובה והמינוף הסביר תורמים לחוסנה.



• החברה האם, גזית אינק רכשה מתחילת שנת 2008 17.4 מיליון מניות של גזית גלוב, ועלתה מאחזקה של כ-55.5% לאחזקה של 66.9% בחברה. לזה קוראים הבעת אמון מלאה.



• גידול של 2.1% בתזרים נטו מנכסים זהים במאוחד, ירידה של כ-0.8% בתפוסה מ-94.6% ל-93.8%
במאוחד.



• eqy מימשה את אחזקתה ב-ramco gershenson. האחזקה נרכשה לפי מחיר של 5 דולר למניה ומומשה לפי מחיר ממוצע של $8.5 דולר למניה (החברה רשמה רווח של כ-6.4 מיליון דולר).







שי ליפמן, אנליסט בכיר בבית ההשקעות אי.בי.אי: "אנו מעלים את ההמלצה למניית לקניה, במחיר יעד של 40.5 שקל למניה ומעריכים כי הפעילות בישראל ובפינלנד צפויות להציף ערך. אנו חושבים כי כיום השקעה בגזית גלוב עדיפה על השקעה ישירה בכל החברות הבנות כי היא מאפשרת חשיפה מפוזרת וגלובלית למרכזים מסחריים תחת ניהול איכותי ויצירתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully