וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים ברוקרא'ז: קרדן אן.וי מממשת אחזקה בג'יטיסי פולין ומתחמשת במזומנים

TheMarker Online

14.9.2009 / 12:20

בית ההשקעות: מימוש ג'יטיסי במחיר לא רע אשר מגיל את הגמישות הפיננסית והתפעולית של החברה



הודיעה בסוף השבוע על מכירת 3% ממניות למשקיעים אירופאיים במחיר של 24 זלוטי למניה.



להערכת האנליסטים של כלל פיננסים, מדובר במהלך חיובי לחברה בשני היבטים עיקריים:



חיזוק החוסן הפיננסי. החברה מתחמשת במזומנים בהיקף של 38 מיליון יורו לאחר מכירת מניות ג'יטיסי פולין. בסוף הרבעון השני עמדה מצבת המזומנים של קרדן אן.וי על 111 מיליון יורו (לאחר ירידה של 29 מיליון יורו מתחילת השנה), כך שמדובר בתוספת משמעותית לנזילותה של החברה. החברה מעריכה כי צורכי המימון שלה לשנתיים הקרובות עומדים על כ-80 מיליון יורו, כך שהיא נהנית מגמישות פיננסית סבירה לאחר מימוש המניות בג'יטיסי פולין.



תיקוף שוויה של ג'יטיסי פולין. "להערכתנו מחיר של 24 זלוטי למניית ג'יטיסי פולין הינו מחיר לא רע בכלל בסביבה הנוכחית", אומר אבירן רביבו, אנליסט כלל פיננסים ברוקראז'. המחיר משקף לחברה מכפיל הון של 1.15, גבוה משמעותית ממכפילי ההון של חברות בפרופיל פעילות דומה. ההצלחה במימון מחדש של קניון גלריה מוקוטו בחודש שעבר ומכירת המניות הנוכחית מעידים על ההערכה הגבוה לה זוכה ג'יטיסי פולין בשווקי הפעילות שלה.



"להערכתנו קרדן מבצעת מהלך נכון במימוש חלק קטן מאחזקה בג'יטיסי פולין בה אנו רואים פוטנציאל השבחה מוגבל יחסית", מסביר רביבו.



לאן ילך הכסף ? חברות הבת של קרדן עדיין עלולות להזדקק להזרמת מזומנים בעתיד הקרוב. מעל kfs עדיין מרחפת סכנת הנזילות, בעיקר בשל הפעילות הבנקאית באוקראינה. גם תהל, אשר מתמודדת על מספר פרויקטים משמעותיים ומעוניינת בהרחבת פעילותה עלולה להידרש למזומנים. פעילות הנדל"ן בסין מסתמנת כמבטיחה במיוחד וגם שם יתכן והחברה תידרש להפניית משאבים נוספת.



לסיכום, מימוש ג'יטיסי במחיר לא רע אשר מגדיל את הגמישות הפיננסית והתפעולית של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully