וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גינדי תובעים 10 מיליון שקל מאפריקה ישראל מגורים ודנקנר השקעות בגין ביטול מו"מ ברגע האחרון

הילה רז

14.9.2009 / 12:36

הנתבעות ביטלו מו"מ על מכירת קרקע בפ"ת; גינדי: זה כמו חתן שמבטל חתונה זמן קצר לפני - באמצעות מייל



חברות הבנייה משה ויגאל גינדי פרויקטים ובנייני א. זיתוני הגישו היום לבית המשפט מחוז מרכז תביעה בגובה 10 מיליון שקל נגד חברות אפריקה ישראל מגורים ודנקנר השקעות, שבשליטת דלק נדל"ן. לטענת התובעות, אפריקה ישראל ודנקנר השקעות נסוגו מעסקת מכר של קרקע בשכונת אם המושבות בפתח תקווה, לאחר שסוכמו תנאיה במלואם.



לגרסתן, לפני כשלושה חודשים התקיים בין הצדדים משא ומתן ארוך וממצה ונערכה פגישה מסכמת בה הוחלט כי הנתבעות ימסרו טיוטה והצדדים יחתמו על ההסכם בתוך שבוע. התובעות מלינות כי במקום הטיוטא לחתימה נשלחה להן הודעה קצרה לפיה אפריקה ישראל ודנקנר השקעות נסוגות מהמו"מ לאור הפער הניכר בין הצדדים.



התובעות מוסיפות, באמצעות עו"ד בועז אדלשטיין והילה לב ממשרד גולדמן, ארליך, גבר, אדלשטיין ושות', כי הודעה זו "משולה לחתן שהודיע לכלתו על ביטול החתונה זמן קצר לפני כן - באמצעות משלוח הודעת דואר אלקטרוני". לגרסת התובעות המינוח העמום המדבר על פער ניכר מדבר בעד עצמו ומעלה תהיה מדוע לא נקבעה פגישה נוספת לליבון הפער.



לטענת התובעות, המחיר שביקשה אפריקה ישראל עבור הקרקע חושב לפי 235 אלף שקל כפול 156 יחידות דיור שאמורות היו להיבנות על הקרקע, וסך הכל 36.6 מיליון שקל, בצירוף מע"מ. בפגישה שהתקיימה בחודש מרץ סוכם כי התשלום יעמוד על 36 מיליון שקל ובמועד החתימה ישולם לאפריקה ישראל ודנקנר השקעות 30% מהסכום, ובמועד מסירת החזקה ישולמו 70% הנותרים.



לאחר מכן נערך מו"מ בין הצדדים והוחלפו טיוטות הסכם, כאשר גינדי יוצגו על ידי משרד גורניצקי ושות' ואפריקה ישראל באמצעות משרד וקסלר ברגמן ושות'. לגרסת גינדי פרויקטים, בזמן שהם ניהלו מו"מ נודע להם שהנתבעות ניהלו מו"מ מקביל עם חברת גינדי החזקות, בשליטת ליטל, אבי, רועי וגיא גינדי. גינדי החזקות, נטען, הודיעה שלא תעמוד בדרכה של משה ויגאל גינדי פרויקטים אך הנתבעות המשיכו בשיווק הקרקע אף שתנאי העסקה סוכמו.



גינדי פרויקטים טוענת כי אפריקה ישראל ודנקנר השקעות הפרה את ההסכם בין הצדדים, לאור השלב הסופי שבו היה המו"מ. לגרסת התובעות, תחשיב כדאיות כלכלית שערכו הצביע על רווח של הפרויקט שעתיד היה לעמוד על כ-24 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully