וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד סימן מעודד: מדד מנהלי הרכש לחודש אוגוסט עלה לרמה של 56%

טל לוי

14.9.2009 / 14:07

זהו החודש השלישי ברציפות בו המדד גבוה מרמה של 50% המבדילה בין צמיחה להתכווצות



מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש לחודש אוגוסט עלה לרמה של 56.0% לעומת 51.7% בחודש יולי. זהו החודש השלישי ברציפות שהמדד גבוה מרמת ה-50% (המבדילה בין צמיחה להתכווצות) והוא מצביע על ציפיות להתרחבות בפעילות היצרנית. רמת המדד בחודש אוגוסט דומה לזו שבאוקטובר 2007 לפני תחילת המיתון בעולם.



מרבית רכיבי המדד מראים על התרחבות, ולראשונה מאוגוסט 2008 חצה גם רכיב התעסוקה את רמת ה-50%. מחירי חומרי הגלם נמצאים זה החודש השני במגמת עלייה. רכיבי המלאים הם היחידים שממשיכים להימצא החודש במגמת התכווצות.



מדד מנהלי הרכש העולמי, שמפרסם בנק jpmorgan, חצה לראשונה מחודש מאי 2008 את רמת ה-50% והגיע ל-53.1%. המדד האמריקאי חצה אף הוא את רמת ה-50%. במרבית המדינות המשתקללות בחישוב, עבר המדד את רמת ה-50% או היה קרוב אליה. העלייה במדדי מנהלי הרכש בעולם בולטת ברכיב ההזמנות החדשות, וייתכן על כן שהושפעה מהירידה החדה במלאים והתגברות הביקושים כתוצאה המדיניות הכלכלית המרחיבה. רכיב התעסוקה במדד העולמי ממשיך זה החודש ה-17 ברציפות להצביע על ירידה, דבר שמצביע על כך, שהצמיחה טרם התבססה והיא נשענת על גידול בפריון.



כלכלני בנק הפועלים מציינים כי העלייה המרשימה במדד מנהלי הרכש בחודש אוגוסט, והעובדה שהיא מגלמת גם התרחבות ברכיב התעסוקה, מצביעה על התבססותה של ההתאוששות בפעילות המשקית. "אנו מעריכים כי מגמת השיפור בביצועי המשק תימשך בחודשים הקרובים. נתוני המשק הישראלי עקביים עם מדדי מנהלי הרכש בעולם שמצביעים על התרחבות.



"המשק הישראלי היה בין אלה שנפגעו מהמשבר בצורה פחותה יחסית, והוא גם בין הראשונים שעברו לפסים של צמיחה. הבדל משמעותי בולט החודש כאשר רכיב התעסוקה החל להצביע על התרחבות, בניגוד למרבית המדינות בעולם. חשוב להדגיש כי גם אם ההתפתחויות האחרונות הן מעודדות, מרבית ההערכות הן שקצב צמיחת התוצר בארץ ובעולם יישאר בשנה הקרובה עדיין נמוך מזה שטרם המשבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully