וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקיע ג'ים רוג'רס: חלקו הגרוע ביותר של המשבר עדיין לפנינו - סין לא תציל את ארה"ב

סוכנויות הידיעות

14.9.2009 / 18:26

רוג'רס צופה משבר מטבע שיתרחש השנה או בשנה הבאה; "כיצד יכול להיות שהפיתרון למשבר הוא הגברת הצריכה?"



חלקו הגרוע ביותר של המשבר הכלכלי עדיין לא חלף, ומשבר מטבע עשוי להיווצר מאוחר יותר השנה או בשנה הבאה בשל בעיית החובות במערכת הפיננסית, כך אמר היום המשקיע ג'ים רוג'רס בראיון ל-cnbc.



"ההתאוששות הנוכחית היא רק תוצאה מכך שהצריכה הפרטית ירדה באופן דרמטי ב-2008 והציבור היה צריך השנה לקנות מוצרים שלא קנה בשנה שעברה", אמר רוג'רס. "כיצד יכול להיות שהפיתרון לחוב ולצריכה הוא עוד חובות ועוד צריכה? כיצד זה יכול להיות הפיתרון לבעיות שלנו?" הוסיף.



"אני צופה שיהיה משבר מטבע, או חצי-משבר, בסתיו או בתחילת השנה הבאה. זהו קפיטליזם למקורבים, ברננקי וגרינספאן הביאו את הקפיטליזם למקורבים לאמריקה. אבל זה לא הולך לפתור את בעיות העולם", אמר רוג'רס. "יש עדיין כמויות עצומות של חובות נוראיים, נוראיים, שלא טופלו במרכז אירופה, וגם התקוות שסין תצליח להציל את העולם ממיתון מוגזמות".



"סין חסכה הרבה כסף ליום סגריר. עכשיו יורד גשם, והיא מבזבזת אותו. אך סין לא יכולה להציל את אמריקה, או את הודו או את אירופה. הכלכלה שלהם היא עשירית מהכלכלה האמריקאית. הם לא יצילו את העולם", אמר רוג'רס.



רוג'רס, בן 65, קנה את פרסומו הראשון לפני שנים ארוכות כאשר הקים ב-70', יחד עם ג'ורג' סורוס, את קרן קואנטום המפורסמת, שגרפה רווחים עצומים. אחרי עשר שנים שבהן ניהלו השניים את קואנטום, הם הניבו למשקיעים שלהם רווח של 4,200%. רוג'רס, דמות ססגונית במיוחד, נודע כמי שהקיף את העולם במכונית ובאופנוע. הוא התבטא בחריפות נגד הבנק הפדרלי על רקע משבר האשראי שנגלל השנה - ואמר כי יש לבטל את המוסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully