וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "בוול סטריט לא יכולים להמשיך לקחת סיכונים"

עומר רבין

14.9.2009 / 20:39

שנה לאחר קריסת בנק ליהמן בראד'רס המסמן את תחילת המשבר אמר אובמה בנאום לאומה: "יותר מדי אנשים היו מונעים מהתיאבון לטרף קל ובונוסים שמנים" וחזר על מחוייבותו להבראת הכלכלה העולמית

רויטרס

(צילום רויטרס, עריכת וידאו: עידן גוראל)

"לא נחזור לימים של התנהגות חסרת-עכבות וגישה בלתי-מבוקרת שהייתה בלב המשבר הזה, כשיותר מדי אנשים היו מונעים אך ורק מהיתאבון לטרף קל ולבונוסים שמנים".

"אלה היושבים בוול סטריט לא יכולים להמשיך לקחת סיכונים - תוך התעלמות מההשלכות" - כך הצהיר הערב (שני) נשיא ארה"ב ברק אובמה בנאום מיוחד שנשא לאומה האמריקאית במלאת שנה לקריסת בנק ההשקעות ליהמן בראד'רס המסמן את תחילת המשבר בכלכלה העולמית.

אובמה חזר על מחוייבותו ומחוייבות המשק האמריקאי להתאוששות הכלכלה העולמית, ולא רק זו האמריקאית: "ארה"ב מובילה תגובה מתואמת לקדם התאוששות ולהשיב את הצמיחה הם בכלכלות הגדולות והן בכלכלות המתפתחות בעולם" אמר.

אובמה סיכם את דבריו בכך שלטענתו השבת "ההיגיון הבריא" לשווקים היא המפתח לשוק פיננסי חופשי, בריא ויציב: "אם יש שיעור אחד שניתן ללמוד מהשנה החולפת - הוא זה שאומר שחוקי ההיגיון הבריא לא מעכבים את השוק, אלא עושים אותו חזק יותר. הם חשובים כדי להבטיח שהשוק שלנו מתפקד באופן הוגן וחופשי".

"לפני שנה ראינו והתחלנו להאמין שהשוק שלנו יכול לצאת משליטה", סיכם אובמה. "חוסר ההיגיון הבריא שלנו יכול להוביל להרסנות ולניצול - כמה קרוב אנחנו יכולים להגיע לשפל. שנה מאוחר יותר, זוהי אחריות שלנו להוציא לפועל את הרפורמות שימנעו ממשבר כזה להתרחש בשנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully