וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל בר סטרנס לשעבר: קריסת ליהמן גרמה להצלת המערכת הפיננסית

סוכנויות הידיעות

14.9.2009 / 21:48

בראיון ראשון מאז קריסת בר סטרנס, אמר שוורץ כי נפילת ליהמן הובילה להגברת שיתוף הפעולה הבינלאומי



קריסתו של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס לפני שנה היתה מצערת, אך הובילה לשיתוף פעולה בינלאומי בין קובעי המדיניות שבסופו של דבר הציל את המערכת הפיננסית מקריסה. כך אמר היום (ב') מנכ"ל בר סטרנס לשעבר, אלן שוורץ, בראיון לאתר האינטרנט של רשת cnn.



בראיון הראשון שלו מאז קריסתו של בר סטרנס במארס 2008, הגן שוורץ על החלטת שר האוצר דאז, הנרי פולסון, והרגולטורים להתיר לליהמן לקרוס. "ליהמן היה מוסד נהדר וקריסתו העציבה אותי, אך חילוצו היה מוביל לתגובת שרשרת שהיתה זוכה גם היא בביקורת. למי שצריך לקבוע את מהלכי המשחק יש את התפקיד הקשה ביותר", אמר שוורץ, כיום יו"ר חברת ההשקעות גוגנהיים פרטנרס.



במהלך הראיון אמר שוורץ כי לו היה הבנק הפדרלי מזרים סיוע חירום לבר סטרנס, כפי שעשה ל-aig חצי שנה לאחר מכן, היה הדבר יכול לעכב את קריסתו. עם זאת, הודה שוורץ כי ייתכן שבר סטרנס בכל זאת לא היה שורד את "הצונאמי החד פעמי שסחף את השווקים הפיננסיים" בשנה שעברה והוביל לקריסת ליהמן ולסיוע ממשלתי עבור פאני מיי, פרדי מאק ו-aig.



"קיוויתי שההחלטה לאפשר לראשונה לבנקי השקעות לקבל הלוואות מהבנק הפדרלי בעקבות קריסת בר סטרנס תמנע נפילה של מוסדות אחרים. הרגשתי נורא כשהבנתי שליהמן נמצא במצב שבו הוא לא יכול לשלוט", אמר שוורץ. עם זאת, הוסיף כי קריסת ליהמן הובילה לשיתוף פעולה בין הרגולטורים בארה"ב לבין הרגולטורים באירופה ובבריטניה ולתיאום בקביעת המדיניות המוניטרית במדינות אלה. "לדעתי זה היה מרכיב חיוני בהצלתה של המערכת הפיננסית", אמר שוורץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully