וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רד הרינג: פיטנגו היא קרן ההון סיכון המדורגת 22 בעולם

גיא גרימלנד

15.9.2009 / 10:40

100 קרנות ההון סיכון הטובות בעולם: כרמל ונצ'רס הגיעה למיקום ה-46, JVP במקום ה-79 וג'מיני במקום ה-98



קרן ההון סיכון פיטנגו בניהולם של חמי פרס ורמי קליש זכתה ביום שני בלילה לתואר המכובד קרן ההון סיכון המדורגת 22 בעולם. מגזין רד הרינג פירסם אמש את תוצאות הדירוג של 100 קרנות ההון סיכון הטובות בעולם. פיטנגו היא קרן ההון סיכון הישראלית שמדורגת במקום הגבוה ביותר מבין הקרנות שהגיעו לרשימת 100 הקרנות הטובות בעולם.



הקרנות הישראליות הנוספות ברשימה הגיעו לדירוגים מרשימים. כרמל ונצ'רס מדורגת במקום ה-46, בפער ניכר מפיטנגו. קרן jvp הירושלמית מדורגת 33 מקומות אחריה במקום ה-79. כמעט סוגרת את הרשימה קרן ג'מיני שמדורגת במקום ה-98.



במקום הראשון מדורגת קרן אקסל פרטרנס שמשקיעה בסיליקון ואלי, לונדון, הודו וישראל. שנייה בדירוג נמצאת קרן סופטבנק ושלישית קרן אינדקס האירופית. סקויה קפיטל האמריקנית, שלה נציגות בישראל עם השותפים חיים סדגר, שמיל לוי וגילי רענן, מדורגת רק במקום הרביעי וקליינר פרקינס רק במקום החמישי.



מבין הקרנות הזרות שיש להן נציגות בישראל ניתן למצוא בדירוג של רד הרינג במקום השמיני את dfjשלה שותפות עם תמיר פישמן; קרן בסמר עם השותף אלון בלוך כנציג ישראלי במקום ה-12; קרן גריילוק פרטנרס עם השותפים ארז עופר, משה מור ויורם שניר כנציגים ישראלים במקום ה-13; קרן בנצ'מרק קפיטל עם מייקל אייזנברג, ארד נווה ואלי וורטמן כנציגים ישראלים במקום ה-17; באטרי ונצ'רס עם השותף סקוט טובין ואבי דומושביצקי כנציגים ישראלים במקום 19; לייטספיד קפיטל עם יוני חפץ כנציג הישראלי במקום ה-20; קרן ונרוק העולמית עם השותף אוהד פינקלשטיין כנציג ישראלי מדורגת במקום ה-50; קיינן פרטנרס עם השותף יזהר שי מדורגת במקום ה-51.



לפי רד הרינג מרבית קרנות ההון סיכון שנמצאות ברשימת 100 הקרנות הטובות בעולם הצליחו ברובן להחזיר את הכסף למשקיעים שלהן, השותפים המוגבלים (limited partners). הדירוג, לטענת רד הרינג, נבנה על בסיס תריסר פרמטרים. בין היתר ניתן קרדיט לקרנות שהצליחו להציג תשואות מעל הממוצע; קרנות שהצליחו לבנות חברות סטארט-אפ מאפס והפכו אותן לחברות גלובליות; קרנות שמחזיקות צוותים יציבים שהצליחו להחליף בין דורות המנהלים כשהיה צורך בכך; וקרנות שזכו להערכת יזמיהן. קרדיט ניתן גם לקרנות שפעלו באופן גלובלי ולקרנות שיש להן החזקות בחברות סטארט-אפ שלהן מעל ל-100 מיליון דולר מכירות.



"חלק יבקרו את הבחירה שלנו. רבים יסכימו שבחרנו בחירה טובה יותר מאשר בחינת תשואות היסטוריות", מציינים ברד הרינג. הקרנות עצמן נתבקשו על ידי רד הרינג לספר על הפורטפוליו שלהן – מה שסיפק מידע נוסף עבור רד הרינג.



הליך בחירת קרנות ההון סיכון הטובות בעולם החל לפני מספר חודשים כאשר בתחילה רד הרינג פירסם את רשימת 200 קרנות ההון סיכון הטובות בעולם, ללא דירוג ביניהן. ברשימה זו הופיעו שמונה קרנות הון סיכון ישראליות. לאחר מכן המגזין פירסם את רשימת 100 קרנות ההון סיכון הטובות בעולם, אליה נכנסו פיטנגו, כרמל, ג'מיני ו-jvp, שוב ללא דירוג ביניהן.



כעת מפרסם רד הרינג את רשימת 100 הקרנות עם הדירוג המלא של הקרנות בתוך רשימת ה-100.



חמש קרנות ההון סיכון הטובות בעולם:

1) אקסל פרטנרס



2) סופטבנק



3) אינדקס ונצ'רס



4) סקויה קפיטל



5) קליינר פרקינס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully