וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התיירות מיסז'ניקוב עצר קמפיין פרסום מרכזי של ישראל בארצות הברית

עירית רוזנבלום

15.9.2009 / 10:57

חוסר שביעות רצון במגזר העסקי התיירותי: "עצירת הקמפיין - בעיתוי קריטי לקראת מכירות לסוף 2010"



שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, עצר קמפיין פרסום מרכזי של ישראל בארצות הברית, שהיה חלק ממסע פרסום תלת-שנתי ונותרה לו עוד שנה. דוברו של השר, אמנון ליברמן, אומר שיש קמפיינים נוספים בארצות הברית ושהקמפיין שירד לא היה ממוקד ויעיל דיו. "נכון לעכשיו, מסעות הפרסום של המשרד ממשיכים בארה"ב, למעט קמפיין אחד שירד. בתוך מספר שבועות תסוכם האסטרטגיה השיווקית והמשרד ייזום פנייה לקהלי יעד ממוקדים בהתאם למיצוב אחיד של ישראל כארץ קודש שמרכזה בירושלים". לדבריו, יושקו קמפיינים במדינות נבחרות שייבחנו במדדים מדידים ויתמקדו בהנעה לפעולה. השר מיסז'ניקוב קיבל ההחלטה על הפסקת הקמפיין קיבל אחרי ביקור שערך באחרונה בארצות הברית.



ההחלטות על הקמפיינים השיווקיים מתקבלות בפורום השיווק בראשות אורן דרורי. הפורום משותף למשרד התיירות ולהתאחדות המלונאים ולשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל, ומטרתו, בין השאר, לדאוג לשווק את ישראל באופן מתואם.



במגזר העסקי התיירותי תוהים מדוע החליט השר לעצור את הקמפיין שמהווה, לדבריהם, כ-70% מהפרסום בארצות הברית. זאת בעיתוי הקריטי של תחילת הסתיו, חודש שבו מוכרים את הרבעון הראשון והשני של 2010. "מדוע לא נוצל הקיץ לעבודת ההכנה הנדרשת, כך שלא יהיה ואקום בשיווק של ישראל בחו"ל? האם הודיעו לסוכני נסיעות בעולם על ה'חור' בקמפיינים?", הם שואלים, "מה משמעותו של פורום השיווק המשותף אם דעתו לא נחשבת?".



בכירים בתעשיית התיירות מוסיפים שארה"ב נבחרה לפני שנתיים לפיילוט של השיווק התלת-שנתי, בהתאם להמלצות דו"ח ארנסט אנד יאנג, משום שבאותה התקופה הייתה מעל מספר השיא שלה. "בעקבות הקמפיין חלה עלייה נוספת בתיירות מארה"ב לישראל, מה שהעיד על הצלחתו", אומר בכיר בענף, והוסיף כי "התווספו 22 סיטונאי תיירות חדשים מארצות הברית, חברות התעופה הגדילו את מספר המושבים ונוספה חברת תעופה חדשה, יו אס אייר". עוד הוסיף הבכיר, "ב-2008 נוספו עוד 100 אלף תיירים מארצות הברית, למרות שכבר החל בה המשבר הכלכלי ובסך הכל הושגה עליה של 15% מארה"ב ל-600 אלף תיירים".



פגישה של פורום השיווק המשותף מתוכננת למחר (ד'), בעקבות לחץ של המלונאים ולשכת מארגני התיירות הנכנסת, כדי לשמוע את עמדת משרד התיירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully